.

.

onsdag 29 maj 2013

Pust

helt enkelt!


Nu har jag smitit upp till datorn en stund för att få in ett litet inlägg idag. Svettig efter att ha stekt en ansenlig mängd pannkakor. Dagen har annars använts till att handla mat till lillkillens födelsedagsfest på lördag. Hämta barn i skolan. Skriva ut manus, vilket trilskades såklart. Ta kontakt med testläsare. Två har redan svarat ja, så jag är mycket lycklig över det. Fast nu är det väldigt pirrigt, vad ska de tycka om mitt manus??? Mina testläsare är inte vilka testläsare som helst. Jag försöker att intala mig att de inte borde tycka att det totalsuger, eftersom lektören inte tyckte det. : ) Det är mycket spännande!


Idag tänkte jag ägna mig åt skrivinspiration. Isabel Allende pratar om passion för skrivandet. Hon säger ockå att alla framgångsrika författare bör ha en god hustru bakom sig. Jag har en väldigt god hustru bakom mig, min käre make, utan honom skulle jag aldrig ha tid att skriva. Och mina underbara barn som alltid stöttar och tror på mig. Hon pratar också om att ta sig tiden för att försvinna bort på det sätt man själv behöver, för att få ner det man vill skriva i sitt dokument. Mycket bra råd. Om än inte alltid lätt att få till.

11 kommentarer:

  1. Vad bra att du har fått två testläsare redan!
    Undrar vilka de är - de där som inte är vilka som helst:)
    Lycka till hur som & Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!
      Visst är det bra! Det gäller att stå på medan tanken är varm :)
      Vill du verkligen veta vilka det är så kan jag maila dig :)
      Kram!

      Radera
  2. Jamen gud,, nu blev jag också nyfiken på vem som fått den stora äran att läsa manuset. you know where to find me if you want to share it :))
    Bra iaf att du hittat duktiga testläsare. det är banne mig inte lätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite nyfiken ska man alltid vara : ) Kanske delar jag med mig snart. Bra testläsare är guld värt.

      Radera
  3. Superbt med duktiga testläsare! Det ska alla ha tycker jag. Och dessutom, som du påpekar, skulle sitta fint med en god hustru också. Hos oss är vi ungefär lika skräpiga på den fronten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Br testläsare är guld värt och jag är så tacksam över att jag har dem. En god "hustru" är inte fel det heller.

      Radera
  4. Spännande med testläsare! Är lite nyfiken på hur du valde ut dem?
    Vilken härlig film, inspirerande att höra författare berätta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är spännande! Jag valde dem för att jag litar på att de kan ge mig bra respons.
      Inspiration är aldrig fel.

      Radera
  5. Med den familjekombinationen kommer du att lyckas bra som författare. Jag har också en "god hustru" som sköter markservicen, min käre make sedan 34 år. Oj, vad jag plötsligt kände mig gammal ;-)
    Längtar så mycket efter att du ska få din bok utgiven. Håller tummarna för dig och hoppas att vi ses på bokmässan igen, denna gång som författarkollegor :-)
    Kramar från Kim

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lyckligt lottad med min familj! Utan dem går det inte att få så mycket tid för att skriva.
      Härligt med en sådan lång kärlekshistoria. Maken och jag har varit tillsammans i 30 år i år, så vi kan väl känna oss gamla tillsammans! Eller så struntar vi i det och är så unga som vi känner oss! : )

      Vi ses definitivt på bokmässan, däremot är det nog lite för optimistiskt att tro att jag har en bok utgiven då, men inget är ju omöjligt! : )

      Kram!

      Radera