.

.

tisdag 5 juni 2012

Hjärtevärmande

upplevelser kan man aldrig få för många av.


Nästyngstingen som besökte sin gamla skola idag fick många härliga kramar. Åh vad man såg hur de hade saknat varandra och hur mycket det tycker om varandra. De fullkomligt kastade sig över honom när vi kom under lunchrasten. Mammahjärtat höll på att smälta helt. Lillkillen var också med och tyckte att det var spännande att få vara med i gänget. Fröken hade avsatt hela eftermiddagen till att umgås med oss. De gjorde två lekar tillsammans och så ställde de frågor om den nya skolan. Och så fikade vi såklart. Dottern hade bakat drömmar och själv hade jag gjort kladdmuffins under förmiddagen. De var så tacksamma och tyckte att det var så gott. Vilka underbara barn och vad mysigt vi hade tillsammans.

Väl hemkommen har jag nu suttit en liten, liten stund med redigeringen av mitt manus. Det har gått långsamt för det har pillats mer än vanligt i det här kapitlet. Jag hoppas att det kommer att löna sig i slutänden. Det går framåt men det går långsamt. I morgon är det ledigt och jag tänker absolut ta mig tid för att redigera då. Och snart är det sommarlov och allt känns lätt och härligt! Vi behöver verkligen ha ett LÅNGT lov nu.

Dagens redigeringsmusik är mycket vacker och sorglig, precis som mitt manus just nu. Olafur Arnalds med Allt varð hljótt som är med i filmen Hungergames vad jag förstår. Mycket intressant eftersom jag tycker väldigt mycket om Olafur Arnalds musik och särskilt när jag skriver. Enjoy!
 

16 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du verkar ha haft! :)

    SvaraRadera
  2. Det betydde säkert jättemycket för allihop! En sådan dag man blir glad av att uppleva, men även av att höra om. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En dag som gör en glad, både barn och vuxna. Och man undrar varför man inte gör sådant oftare : )

      Radera
  3. Vad rart det verkar ha varit med barnen, mysigt!

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt att läraren avsatte hela eftermiddagen till att barnen fick vara tillsammans. Jag förstår att det var en dag som betydde mycket för er alla.

    Lycka till med redigeringen nu och njut av den lediga dagen i morgon.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jättegulligt av henne att ge oss så mycket av deras tid. Fast jag tror att vi alla hade det lika mysigt och trevligt och det blev en mycket betydelsefull dag.

      Det gick jättebra med redigeringen idag och jag är väldigt nöjd.

      Kram!

      Radera
  5. Å vilket mys;)

    Kramar fina Anneli!
    Adela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var mycket mysigt och trevligt!
      Kram fina du!

      Radera
  6. Vilken vacker musik. Ger en känsla av mystik och magi :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen underbar musik och den är perfekt att skriva sorgliga saker till.

      Radera
  7. Åh vad det betyder mycket med kramar från gamla kompisar! Sådan blir man rik av! Tänk nu har din son ännu fler vänner, de gamla och så alla nya i den nya skolan! Fin dag ni fick tillsammans! Blir glad! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äkta rikedom är precis vad det är. Hans kompisar frågade min son om han hade fått några nya vänner och han svarade 42 stycken, vilket innebär alla i båda klasserna i ettan på hans nya skola. Hans fröken tyckte att det var fint att han tyckte att de var hans vänner allihop. Det visar på en stor samhörighet i skolan tycker jag. Eller att min son ser alla som sina vänner : )
      Kram!

      Radera
  8. Jag älskar när gamla elever kommer och hälsar på! Nu har jag inte jobbat så väldigt länge, men det dyker upp nån elev då och då och det är så kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade en riktigt trevlig eftermiddag. Jag förstår att det måste var trevligt när man får besök av gamla elever när man är lärare.

      Radera