.

.

fredag 10 februari 2012

Så var det dags igen

för de där tårarna som mitt manus lockar fram ur mig.


Och jag har äntligen läst igenom och redigerat färdigt mitt andra manus för den här gången. Nu ska det  antingen till lektör eller till förlag. Jag känner mig så kluven. Jag hade oändligt stor hjälp av lektör när jag hade skrivit mitt första manus. Jag kände det som om jag svävade mitt i universum utan att ha en aning om det jag skrev verkligen fungerade. Utan den hjälpen hade min berättelse inte blivit den den skulle bli. Fast den här gången känner jag mig säkrare på mitt sätt att skiva. Sedan hoppas man ju ha lärt sig en hel del under vägens gång. Jag får nog fundera ännu lite mer på det.

Musiken som sammanfattar mitt andra manus för mig är denna:



Lycklig är jag oavsett, över att ha tagit mig igenom hela manuset och jag känner mig så nöjd. Nu kan jag bara hoppas att den har alla ingredienser för en bra berättelse. Nu tänker jag fira med ett glas vin eller två. Idag har barnen önskat sig fisksoppan som de älskar.

Nu är det fredag och hela min familj, mest lillkillen, längtar efter att dansa. Nu kör vi igång ännu en härlig helg!

24 kommentarer:

  1. Spännande fortsättning följer m ditt manus! Fisksoppa, mums! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, fortsättning följer! : )
      Jag är så glad att vi har hittat ett recept på fisksoppa som barnen gillar. Själv älskar jag fisk i nästan alla former.
      Ha en riktigt härlig helg!

      Radera
  2. Åhhh GRYMT JOBBAT!! :-)
    Så spännande alltså, och jag blir så avundsjuk! Mina berättelser är fortf i huvudet... Fy skam!
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! : )
      Du kommer snart till ett färdigt manus du också. Allt har sin tid.
      Kram!

      Radera
  3. Vad duktig du är som är klar. Dags att fira! Lektör eller förlag ..? Ger inga råd, du kommer säket fram till vad som är bäst just nu, denna gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Jag firar för fullt : ) Jag funderar vidare och kommer snart fram till hur jag vill göra.

      Radera
  4. Svar
    1. Tack snälla du!
      Ha en trevlig helg du också!

      Radera
  5. Tveka inte - skicka till lektör:))

    Underbart att du mår bra och att fisksoppan är en favorit och att dansen kommer sen ...

    Jag mailar dig!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tvekar av en mängd olika anledningar. Fast jag har inte bestämt mig ännu.

      Fisksoppa, dans och välmående är en bra start på helgen! : )

      Jag kollar mailboxen.

      Kramar!

      Radera
  6. Lektörkan du ju alltid ta till senare :)

    SvaraRadera
  7. Åh vad duktig du är! Bra jobbat! Ett helt manus till...wow alltså! Så klart du ska vara lycklig och njuta av att du skrivit hela manuset klart. Och allt arbete du har lagt ner ska du berömma dig för.
    Ha en riktigt härlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tänker vara lycklig och stolt över min prestation : )
      Helgen blev väl inte riktigt som önskat, tyvärr. Men sådant är livet, jag är snart tillbaka igen : )
      Kram!

      Radera
  8. Spännande med nytt manus! Själv flaxar jag omkring mellan flera olika idéer. Till slut kanske det trillar ut tio böcker på en gång:) Som när det blir jackpott på enarmade banditen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt spännande! Jag flaxar också just nu, något nytt måste börja skrivas snart : )
      Jag hoppas verkligen att du får din jackpott! : )

      Radera
  9. Vad roligt, grattis! Jag vill så gärna läsa din bok så hoppas att den blir antagen snabbt, med eller utan att ha blivit läst av lektör =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!
      Jag håller tummarna för samma sak som du och jag gör detsamma för din bok : )

      Radera
  10. lycka till kära du, malin roca ahlgren

    SvaraRadera
  11. Svårt val! Men känns manuset färdigt och du är nöjd så. Härligt att ni dansar på fredagarna. Hoppas att det var befriande. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårt! Men jag fortsätter att fundera : )

      Dansen är så härlig! : )

      Radera