.

.

söndag 11 juli 2010

Tropisk värme

Man holding globe in jungle

Visst är det lite konstigt ändå. Först har vi en vinter som är kallare än på så många år att man knappt minns det. Sedan vill våren verkligen inte komma. Sommaren låter också dröja på sig och så PANG! Nu har vi en tropisk sommar. Jag klagar inte alls för jag älskar när det är varmt och skönt. Men lite konstigt är det.

Vinden där vi har vårt arbetsrum känns mer som en bastu just nu. Det är lite svårt att sova i värmen men en fläkt känns skönt svalkande. På Mallorca var det också varmt men där finns ju aircondition överallt så det är lite lättare då. Jag skulle inte tacka nej till en sådan just nu. Mest för att det skulle vara lättare att sova.

HAPPY DOG STAYING COOL BEING BLOWN AWAY BY FAN
Content © 2010 Getty Images All rights reserved.

7 kommentarer:

  1. Hej Anneli!

    Jo nog är det hett just nu alltid. ;) Härr hemma har vi inte bara medelhavsklimat just nu, vi lever lite medelhavslikt också med arbete morgon, siesta och sedan arbete och aktivitet på sena eftermiddagen/kvällen och natten istället. ;) Mitt på dagen är det helt enkelt för hett. En intressant känsla att öppna ytterdörren och känna det som om man precis öppnat dörren in till en bastu. Eftersom vi bor i ett stenhus från slutet av 1600-talet så är det svalare i vårt hus än utomhus och ett väldigt behagligt ställe att vara på just nu. ;)

    Ha en härlig söndag i hettan vännen! :)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Till och med hästarna klagar idag ;-)

    Kram från mig!

    SvaraRadera
  3. Jag går på solenergi och värme och mår toppen!!! Älskar det här vädret! Kram Kim

    SvaraRadera
  4. Jag har sån tur att jag har ett svalt hus om jag ser till att hålla dörrar och fönster stängda dagtid.
    Älskar värmen och solen!

    Å så gillar jag att kika in i din blogg!

    SvaraRadera
  5. Nina:
    Heathwave :D
    Kram!

    Lotta:
    Så klokt att följa naturen. Det är väl inte för inte som man blir väldigt gammal vid medelhavet :D

    Det var ett väldigt gammalt hus ni bor i hur är det med spöken där?

    Hoppas du haft en riktigt härlig medelhavsk helg!
    Kramar!

    Pennelina:
    Kan inte vara lätt att vara djur när det är så varmt. Kanske de också kan få ett bad eller en dusch :)

    Kramar!

    Kim.
    Precis som jag :D

    Kramar!

    Fighter:
    Tack! Kul, eftersom jag tycker att din blogg är så inspirerande :)

    Visst är det varmt men helt underbart.

    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Roliga bilder, hälsar Jenny från den tropiska värmen i Stockholms skärgård.

    SvaraRadera