.

.

söndag 21 februari 2010

Mer snö....

Jaha, så var det dags igen. Bäst som det snöar så kommer det...........mer snö.

Nya snöfall är på väg enligt Aftonbladet. Verkar omöjligt att ta sig någonstans längre. Det är inte bara i Skåne som allt står stilla. Man kan läsa i tidningen om mardrömmar när människor fastnar på tåg i många långa timmar, långt ifrån någon stad. Ingen kan heller ta sig dit för all snö. Flyg som blir inställda. Hur går det för alla som ska resa bort på sportlovet . Går det att komma hit eller dit? Just nu är jag glad att jag inte ska någonstans i år. Vi tillbringar vårt sportlov hemma i lugn och ro. Men fy vad tråkigt för alla som får sina semesterplaner förstörda. Jag vet ju hur länge man förbereder, planerar och ser fram emot sina resor.

Mitt i det här vädret som känns osannolikt, iallafall här i Skåne, så sitter jag och funderar på påsklovet som inte är så långt bort. Har vi fortfarande snö kvar då eller har våren börjat smyga sig hit till slut? Jag hoppas verkligen på det senare.

'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar