.

.

torsdag 2 september 2010

Man ska inte ropa hej

Boy hugging tree and hiding

Förkylningen har bestämt sig för att leka kurragömma med min kropp. Först är den där och sedan nästan borta för att i nästa stund vara tillbaka igen. Jag har dragit på mig en ambivalent typ av förkylning som inte kan bestämma sig. What´s up with that????

Jag hade en toppen eftermiddag i solen med mitt manus. Jag tog samtidigt några foton på häftiga moln. Njöt av att kunna sitta utomhus och jobba. Så skulle jag göra mat och känner mig plötsligt trött, hängig och börjar frysa. Det kan ju vara så att jag är allergisk mot hushållsarbete också :D

Efter att ha suttit inlindad i en varm filt och halvsovit i soffan framför tv:n en stund och fått lite Otrivin i näsan känner jag mig på gång igen. Vem vet hur det kommer att kännas i morgon??!!

6 kommentarer:

  1. Jag tror nog på allergiska reaktioner mot hushållsarbete :) Du mådde ju jättebra innan. Och sen när du kom in och skulle börja...du ser! Ett gott tecken. Undrar om man kan få detta undersökt hos en läkare med nåt dropptest :p

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad är det för manus du skriver på? Låter så spännande. Nu är det förkylningstider, själv har jag ont i ett öra och i halsen. Inte kul. Krya på dig och ha en fin fredag. Anna

    SvaraRadera
  3. Haha, jag tror också på en allvarlig allergi mot hushållsarbete. Avhållsamhet är det som gäller:)

    SvaraRadera
  4. Jag håller med ovanstående talare: Definitivt är den på gränsen till en anafylaktisk chock.

    Så du kan alltid skylla på det så fort hushållssysslorna börjar kännas allt för trista. :D

    Kramkram, och krya på dig
    Ullis

    SvaraRadera
  5. Trillingnöten:
    Precis, jag mådde helt utmärkt innan :)
    Jag får kolla upp om det finns något bra pricktest man kan ta.
    Kram!

    Anna:
    Tack och krya på dig själv!
    Förkylningstider är verkligen inte roliga.

    Jag håller på att skriva en roman och det är jättespännande :)
    Kram!

    Åsa: Usch ja, allergier ska man vara försiktig med och ta på allvar :D
    Kram!

    Ullis:
    Tack!
    Ja fy, det kan gå riktigt illa om man inte tar det på allvar :D Nu gäller det bara att få maken att tro på min teori :)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag tror jag vann mot mina baciller idag, vi får se när jag vaknar.

    SvaraRadera