.

.

måndag 20 september 2010

Det känns tomt



Nu när jag har kommit igenom hela min bok och hela den långa processen. När jag nu äntligen skickat in min bok till förlagen så känns det tomt. Hela jag är tömd på innehåll. På ord. Det är både vilsamt och långtråkigt på en gång. Jag har oceaner av tid att göra något annat. Det fungerar inte så värst bra. Kroppen har också bestämt sig för att vila. Promenaderna är tomma på historier. Kroppen känns slö. Strykvätten ligger fortfarande och väntar på mig. Till råga på allt så gick den inspelningsbara boxen, där alla inspelade program låg, sönder. Alla serier och bra filmer som jag sparat just för att kunna se när jag stryker. Vem orkar stryka när det inte finns något kul att se på tv:n. Det finns ju fortfarande lite kläder kvar i garderoben. Jag surfar runt lite istället. Det är kul :D

Jag vet att slötiden måste ta slut snart. Innan det blir tråkigt på riktigt. Mitt nya manus, som jag faktiskt redan påbörjade på Mallorca ligger och väntar. Snart så. Snart är det dags!

8 kommentarer:

  1. Det är nog bra att ligga i träda ett tag efter en sådan aktivitet. Tycker att du ska fira dig själv för ditt fantastiska arbete, stanna upp och ge dig en klapp på ryggen. Well done, en hel bok! Nu håller vi tummarna! Känner på mig att det går bra -så mycket livserfarenhet som du har att dela. Tack för den gripande kommentaren häromdagen om den saknade personen.
    Det känns tryggt att ha sådana som du i Skåne -som du skrev nedan, det är inte alltid man är lika stolt över att vara skånsk!

    SvaraRadera
  2. Det infinner sig ofta en tomhet och saknad när manus gått iväg. Rensa skrivbord och huvud och njut ett tag innan nästa projekt. Håller tummarna för dig. Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Sofie B-C:
    Tack för dina fina och uppmuntrande ord!
    Det är skönt med vila men jag känner en viss otålighet, det tar säkert en stund att komma ner i varv. Sedan är det ju svårt att vänta på ett svar från förlagen :)

    SvaraRadera
  4. Kim:
    Tack, det känns skönt att ha människor som håller tummarna för mig och mitt manus!
    Det känns onekligen tomt men jag håller med om att det nog behövs en rejäl vila för att kunna gå in i en ny berättelse.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Utan att ha den erfarenheten ni har så slog mig tanken direkt när jag läste ditt inlägg att det är väl nästan som att springa en mara...och det har du ju gjort!;) Vila och njut, tids nog hinner du stryka!;D

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  6. Adela:
    Tack snälla du!
    Du har nog rätt för jag känner mig rätt så slut faktiskt. Men ändå lite rastlös. Det är väl den där väntan som spökar :)
    Tack gulliga du för tipset om den bruna Vilakoftan, den finns nu hemma hos mig och är ljuvlig :D
    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Tack för att du håller tummarna - jag gör det samma för dig :) Ingen fara med Bonnier, det var väntat. De får in så himla mycket manus. Jag tror mer på något mellanförlag, men jag måste testa de stora drakarna också. Ha en bra dag och ta det lugnt!

    SvaraRadera
  8. My Myself and I:
    Tack!
    Jag kan tänka mig att det är näst intill omöjligt att få ett positivt besked från de stora förlagen. Har du skickat till många förlag?
    Hoppas du får en skön tisdagkväll!

    SvaraRadera