.

.

onsdag 1 september 2010

Lien är slipad

Old Father Time with his scythe, carrying in the New Year. Wood engraving, 1870

Lien är slipad och jag fortsätter att låta den gå. Ännu ett kapitel är borta. Det gav inget extra till berättelsen så det fick lämna plats för intressantare text.

Igår satt jag ute i solen och värmen och redigerade. Kan man vara lyckligare än när man sitter med sitt nästan färdiga manus och samtidigt njuter av sensommarens sista härliga värme. Jag njuter av alla ljud som omger mig. På vintern är det tyst och stilla men nu är världen full av ljud och liv. Solens strålar värmer mitt ansikte och jag vet att det inte är mycket kvar av den fantastiska sommaren som ger både kropp och själ värme. Snart är kylan här och vi får värma oss på annat sätt. Det ger en extra dimension att läsa sitt manus mitt ute i livet.

I dag fortsätter jag läsandet ute. Min hjärna måste vänja sig vid att jag snart nått mållinjen. Snart måste jag lämna ifrån mig mitt manus för att läsas och bedömmas av människor som jag inte känner. Det är då man kastar sig ut i det okända och hoppas på det bästa :D

8 kommentarer:

  1. Usch, jag börjar också bli lite pirrig... (Som om det var jag som skulle lämna över manuset.) Men det kommer säkert gå alldeles lysande! :-)

    Kramkram
    Ullis

    SvaraRadera
  2. Garbo och jag:
    Hahaha, då behöver jag inte känna mig ensam, skönt!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så skönt det lät att sitta ute i solen. Det skulle jag också ha gjort i eftermiddag, tänkte jag, men i stället tog jag en promenad.

    Alltid nervöst att lämna ifrån sig sitt skötebarn. Lycka till! Kram Kim

    SvaraRadera
  4. Vilken perfekt tid att slutslipa manuset på. På hösten känns allt så färdigt och avslutat. Inte på ett negativt sätt utan hoppfullt, bekvämt på något vis.
    Stort lycka till! :)

    SvaraRadera
  5. Hjälp, vad spännande att vara i slutfasen sådär... ;)

    SvaraRadera
  6. Ojoj... inte långt kvar nu. Varje dag som går är en dag närmare att skicka in. Härligt att sitta ute i solen och redigera. Det går så mycket lättare då.

    Lycka till.
    Kram
    /Nina

    SvaraRadera
  7. Hej Anneli!

    Lycka till vännen! Nu ser du snart mållinjen. Heja, heja! :)

    Jag hoppas att du får ytterligare en solig dag utomhus med ditt manu imorgon. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Kim:
    Tack!

    Jag tar min promenad direkt på morgonen efter att jag lämnat dottern på skolan.

    Jag blir lycklig av att sitta ute och redigera. Det är riktigt nervöst att lämna över manus till någon annan men spännande också :)
    Kram!

    Märta:
    Tack!
    Hösten känns både som en bra avslutsperiod men också en perfekt början på något.

    Anna:
    Helt galet spännande faktiskt :)

    Nina:
    Tack!
    Det är fantastiskt att sitta ute och redigera, man blir bara lycklig i sin lilla bubbla :) Japp, ännu en dag närmare :D
    Kram!

    Lotta:
    Tack!

    Jag kan absolut se mållinjen, nu är det bara att hoppas på att man kommer med på prispallen också :)

    Jag tror definitivt på ännu en soldag ute i morgon med mitt manus. Härligt!

    Kram!

    SvaraRadera