.

.

söndag 12 september 2010

Känslan i musiken

När jag började skriva på min bok på Mallorca hade jag alltid hörlurarna på mig med musik. Jag har fortfarande alltid musik på när jag skriver. Musik är verkligen ett extremt bra sätt att sätta stämningen på. Jag hade speciella låtar till vissa kapitel. Musik som satte mig i den sinnesstämning jag behövde vara i. En CD som är extremt förknippad med min bok är The Script. Jag gillar verkligen deras musik och den har precis rätt känsla för min berättelse.

Problemet nu är att jag inte kan lyssna på The Script utan att handlöst kastas in i min bok. Ibland skulle jag bara vilja lyssna på den bara för att lyssna på musik. Jag hoppas de kommer ut med en ny skiva snart. En skiva som är tom på minnen och tankar. En skiva som jag kan lyssna på bara för att lyssna.

2 kommentarer:

  1. Musik har verkligen en förmåga att ta fram stämningar! :)

    SvaraRadera
  2. Jag har en sån där hemsk förmåga att förknippa saker med musik, både bra och dåliga och ibland så pass att jag absolut inte kan lyssna på en specifik låt. Till och med musik som förknippas med lyckliga stunder kan jag ibland inte lyssna på...jag gillar liksom inte att titta tillbaka - bara att se framåt! Kram!

    SvaraRadera