.

.

måndag 20 september 2010

Inte särskilt stolt idag

Jag är inte särskilt stolt över att bo i Skåne i dag. Det är sorgligt att det kan finnas sådana krafter år 2010. Nog har jag märkt av dem men ändå hoppats på att de inte skulle kunna få fäste i politiken. "Vi gillar olika-kampanjen" är toppen men den kommer ju alldeles för sent, alla fall det här valet. Trots det är det viktigt att stödja den kampanjen. Alltid och under alla omständigheter



En sak som gör mig fundersam är Miljöpartiets inställning. Jag förstår helt och hållet idealistiska ståndpunkter MEN när de undrar hur de ska kunna se sina väljare i ögonen om de samarbetar med alliansen, då undrar jag hur de kan göra det när de har möjligheten att förhindra att ett visst parti ska kunna komma in i riksdagen och få inflytande där, men väljer att inte göra det. För mig känns det som det är viktigare med prestige än att vi får en regering utan främlingsfientlighet.

Jag följer fortsättningen och hoppas att alla partier tänker på vad som är viktigast för Sverige just nu.

5 kommentarer:

  1. Ja, ska bli spännande och se vad som händer ...

    SvaraRadera
  2. Jag tror att de kommer att förhandla om saken, att det mer är en trick för att få igenom vissa önskemål.
    Eller så hoppas jag bara det för att jag så gärna vill att SD stängs ute...

    SvaraRadera
  3. Varför just Skåne undrar man?? Jag blir så frustrerad när jag tänker på att SD är med nu. Vad ska man göra? Vi får visa vår antirasim varje dag helt enkelt. jag röstade ju på MP och skulle stötta dem om de sa att de skulle gå med regeringen...då kan de ju påverka under de här 4 åren i alla fall. och vi slipper....du vet vilka.

    SvaraRadera
  4. Fint inlägg. Tack för det, Skånebo! :-)

    SvaraRadera
  5. My Myself and I:
    Mycket!

    Åsa:
    Hoppet får aldrig lämna oss för då är det över på riktigt. Jag tycker att vi fortsätter att hoppas.

    Trillingnöten:
    Att det är just Skåne stöts och blöts då och då men jag vet inte om det finns någon "riktig" förklaring. Huvudsaken är att vi försöker att motverka det med näbbar och klor om det behövs. Vi har haft en del hätska debatter här i Skåne sedan vi flyttade hit. Vi tar kampen så gott vi kan på plats :)

    TUTT:
    Tackar!

    SvaraRadera