.

.

fredag 17 september 2010

Dags för praliner

Chocolates in heart-shaped box

Nu när jag äntligen har skickat iväg mitt manus så kan jag bara ligga i soffan och äta praliner och se på såpor.

NOT!!! Jag har ett tvättberg som kommer att ta en evighet att ta mig igenom. Ett bra tips för författarwannabes är att ha extremt mycket kläder till barnen så att man kan ägna sig åt att skriva istället för att tvätta :) Till slut måste man ju ändå ta hand om det så det är vad som ligger framför mig nu. Det är ganska ok för då kan jag samtidigt se på alla inspelade program som jag har missat. Barnen har varit lyriska den senaste veckan. Eftersom jag skrivit och läst och skrivit igen har jag inte spenderat onödigt mycket tid i köket. De har ätit mycket makaroner. Till det korv och köttbullar. Men det var i alla fall kycklingkorv och kycklingköttbullar. Om barnen är glada och nöjda så ska väl inte jag behöva vara annat. De tycker att jag ska skriva med intensivt hela tiden :D

På min promenad i dag så var hjärnan helt tom. Det formades överhuvudtaget ingen hel mening. Eftersom mina promenader brukar vara fulla av idéer och uppslag så var det ganska skönt. Jag tycker det är bra att min hjärna förstår att det är dags för ett litet avbrott och skön vila.

8 kommentarer:

  1. Hej Anneli!

    Jag håller tummarna stenhårt för dig vännen! :)

    Även om det är mycket att ta igen på hemmafronten så kan jag tänka mig att du åtminstone gör det med ett stort leende på läpparna? :)

    Ha en superfin helg Anneli och försök att få in någon liten pralin mellan tvättvarven. ;)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Det är du helt klart värd! Ät många praliner hela helgen :)Äsch, du kan väl köpa nya kläder till barnen, orka tvätta :p

    SvaraRadera
  3. Å ät massor av praliner!!=) Tänk att du har kommit så här långt nu, härligt!

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  4. Lotta:
    Tack, gulliga du!
    Det är ingen fara med allt jobb hemma, det är bara världsliga ting. Sedan är det ju bra att tänka på annat än manus en stund :)
    Ha en fantastisk helg.
    Kramar!

    Trillingnöten:
    Tack!
    Några praliner får det nog bli :)
    Maken tycker att barnen har alldeles för mycket kläder redan. Men nu såg han hur bra det var när tiden behövdes till annat än att tvätta.
    Kram!

    Adela:
    Tack, snälla du!
    Nu är det bara att vänta :) Och äta praliner. Och stryka mängder med tvätt :D
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Mhmm.. tomt i huvudet? Bara mellanslaget mellan nästa mening som snart kommer att ta form i ditt huvud. Den som din 2:a bok börjar med..
    Ta en pralin medan du tvättar. Barnen kommer nog fortsätta vara nöjda och glada över sin mathållning! :)
    Och till sist: Stort Grattis till 10-åringen!
    Ha en riktigt skön helg!

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig känsla! Stort lycka till! Hur länge sedan var det förresten du började skriva din bok?

    SvaraRadera
  7. Anneli, låter sunt med praliner och att låta hjärnan få en stunds vila. Det kan du, och den, säkert behöva!

    SvaraRadera
  8. Märta:
    Haha, så är det nog :)Tvåan är faktiskt påbörjad, jag började med den redan på Mallorca innan vi åkte hem. När hjärnan vilat en stund ska jag ta tag i den igen.
    En och annan pralin får väl slinka ner här och där :D
    10-åringen tackar!
    Ha en skön söndag!

    Annika:
    Känslan är obeskrivbar!
    Jag började med boken på Mallorca februari 2009. Sedan låg den i ett halvår när jag kom hem innan jag tog tag i den igen.

    Jenny:
    Jag tror att det är nödvändigt med lite vila för att sedan kunna låta en ny berättelse komma till mig.

    SvaraRadera