.

.

fredag 19 november 2010

Snö och skrivglädje


Så här ser det ut hemma hos oss just nu. Snön har även kommit till Skåne. Kylan är jobbig men snön är välkommen. Det blir ljust och julkänslan har lättare att ta sig in i sinnet. Jag hoppas, precis som jag gör alla år, på en vit jul.

Idag är det 9 veckor sedan jag skickade iväg mitt manus till förlagen. Jag har fått två refuseringar och väntar på svar från tre. Jag är fortfarande hoppfull och tror på att det ska gå vägen. På ett eller annat sätt. Idag har jag skrivit så att det glöder på mitt andra manus. Just nu har jag kommit över 11 000 ord. Jag är på god väg men har fortfarande långt kvar. Det känns bra och jag är så lycklig när jag får sitta vid min dator och bara fingra på mitt tangentbord. Tänk att en samling ord kan ge så mycket glädje. Nu ska jag skriva en stund till sedan blir det pizza, Idol och mys med barnen och maken. Jag läste nyss i Aftonbladet på nätet att Idol-Jay har blivit positivt drogtestad. Det känns onödigt och otroligt synd när det gått så bra för honom. Hoppas att han får den hjälp han behöver till ett bättre liv.

Så lite inspiration om att skriva och vikten av att verkligen tro på sig själv för att nå de mål man vill nå.

6 kommentarer:

  1. Fin trädgård ni ser ut att ha! Härligt med ett bra skrivarflow. Jag hoppas jag ska orka ta mig an mitt manus också. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med lite snö. Jag såg att det varnades för det lite här och där, men har ingen koll på om det kommer vägen om Stockholm; det får bli en glad överraskning i så fall.

    SvaraRadera
  3. Visst är det mysigt med lite snö så det lyser upp!=) Härligt att det går så bra att skriva! Så nyfiken på vad det handlar om....;)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  4. Ja, att skriva är en stor glädje och något vi kan ta med oss överallt :)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att du är stark, modig, generös, sann och beundransvärd. Jag håller på dej.

    SvaraRadera
  6. Stort och smått:
    Ditt målande är fantastiskt jag är säker på att ditt skrivande kommer att gå lika bra.

    Åsa:
    Nu är snön borta igen, precis som sig bör i Skåne :)

    Adela:
    Jag gillar snö. Luften blir så frisk och ljuset som det skapar är välkommet. Kanske skriver jag någon gång i bloggen om handlingen i böckerna :)
    Kram!

    My Myself and I:
    Helt fantastiskt och väldigt behändigt :)

    Trolligt:
    Tack snälla du för dina värmande ord jag blir alldeles tårögd. Du ska veta att precis de orden är dem jag förknippar med dig också.
    Kram!

    SvaraRadera