.

.

fredag 26 november 2010

Dare to suck



Att våga skriva dåligt är förmodligen det enda sättet för att så småningom kunna skriva väldigt bra. Skriv och skriv om. Och så skriv om igen. Oavsett hur många gånger man skriver och skriver om så är det viktigaste ATT skriva. Det är en del i en utbildning. Att smaka på ord. Leka med meningar. Skapa innehåll.

Jag läste på Sofie Sarenbrants blogg Magstarkt om hur hon, när hon besökte sitt förlag, såg högarna med manus som ligger och väntar på att läsas. Hon berättar att hon aldrig trodde att hon skulle bli antagen. Det blev hon och hon önskade alla i den stora högen lycka till. Vilken otroligt konstig känsla det är att veta att mitt manus kan vara ett av dem som ligger och väntar på sin tur. Häftigt och otroligt skrämmande! Idag är det tio veckor sedan jag skickade till förlagen och väntar fortfarande på svar från tre.

5 kommentarer:

  1. Gör om gör rätt. :)

    Hu ja, jag väntar också på den sista refuseringen... Nu måste vi hålla tummarna jättehårt!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna och önskar dig en riktigt fin adventshelg Anneli! :)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Jag håller alla tummar och tår jag har!!!!!

    SvaraRadera
  4. Dare to suck - ett sånt underbart, befriande, livsbejakande uttryck.

    SvaraRadera
  5. Nina:
    Precis så!
    Vi håller alla tummar vi har :)
    Den här gången blir det ett positivt svar istället ;)

    Lotta:
    Tack, snälla du!
    Jag önskar detsamma för dig och din familj.
    Kram!

    My Myself and I:
    Tack!!!!
    Alla tummar och tår som hålls är viktiga :)

    Trolligt:
    Visst är det ett underbart uttryck som man borde ta till sig oftare.

    SvaraRadera