.

.

onsdag 10 november 2010

En stark början



Jag håller redan på med mitt andra manus där jag verkligen gillar den röda tråden. Trots det har det varit segt att sätta sig ner och skriva. Det har varit vår stora fest, refusering, och utvecklingssamtal i skolan. Det är muffinsbakning till skolan och läxor. Det är en ständig ström av matlagning och tvätt som faktiskt aldrig tar slut hur mycket jag än skulle försöka. Kort sagt så ligger verkligheten ständigt på mina axlar. Jag undrar hur jag ska få eller ta mig tiden till att göra det som jag verkligen älskar. Att skriva!

Idag på min promenad fick jag dessutom en fantastisk idé till en ny bok. Jag har funderat mycket på det där att hitta något som inte skrivits om förut. Hur ska man hitta ett ämne som det inte redan skrivits om? Jag tror att jag har hittat ett. Nu har jag plötsligt två berättelser som jag vill skriva. Kan man skriva på två samtidigt? Jag tror inte att det funkar för mig men jag måste nog i alla fall försöka för jag är extremt nyfiken på den nya berättelsen. Nu gäller det bara att hitta en riktigt bra början och att verkligen få ner bakdelen i stolen och börja skriva.

6 kommentarer:

  1. Skriv det där som ingen skrivit om förut, för det vill jag läsa! (Vad det än är...)

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag också hittat något att skriva som ingen har skrivit förut. Hoppas bara att vi inte fått samma idé. ;) Skämtåsido, jag beklagar refuseringen men jag tror att du är en fighter som inte ger upp :) En dag ringer telefonen...

    SvaraRadera
  3. Ja, hur skriver man sånt om ingen annan skrivit tidigare? Alla ämnen är ju liksom ganska upptagna. Vad spännande att du kanske hittat nåt :)

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att inspirationen flödar. Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Kul att idéerna ramlar in!
    Jag jobbar med två historier. Fast jag går igenom en åt gången, och låter den andra ligga och vila under tiden. Jag tror att det är bra för historien att vila mellan varven. I alla fall brukar jag hitta många konstigheter när jag tar fram den igen efter några veckor eller månader.
    kram!

    SvaraRadera
  6. Annelie:
    Mmmm, känner att den måste få mogna lite till.

    Annika:
    Vad kul! Samma idé känns ganska osannolikt men man vet ju aldrig :) Lycka till med din!

    Jag ger inte upp i första taget det är bara att bryta ihop och gå vidare :)

    Trillingnöten:
    Det känns ju lite som om det mesta redan är avhandlat men kanske kan man hitta en egen liten twist :)

    Malin W:
    Tack! Det gäller att smida medan järnet är varmt :)

    Karina:
    Det är härligt med alla idéer men jag önskar jag hade mer tid för att skriva. Kanske får jag testa att skriva två på en gång.
    Kram!

    SvaraRadera