.

.

måndag 8 november 2010

Överenskommelser



Jag har precis läst ut Överenskommelser av Simona Ahrnstedt. Jag har aldrig, vad jag kan minnas i alla fall, läst någon historisk romancebok förut så det var spännande att börja läsa den här boken. Jag hade läst om andra som hade haft svårt att lägga den ifrån sig och jag kan bara sälla mig till den skaran. Berättelsen är så otroligt fängslande att man bara måste fortsätta att läsa och man måste få veta hur det går. Det betyder i sin tur att boken tar slut alldeles för fort. Språket flyter som rinnande vatten och orden beskriver så levande tid, rum, plats, människor och kläder att man faktiskt befinner sig just där, just då. Det är en fantastisk känsla att få försvinna in i den här underbara berättelsen som jag bara kan beskriva som ljuvlig. Den ger definitivt mersmak och jag väntar otåligt på Simonas nästa bok.

3 kommentarer:

  1. Visst är den ljuvlig, jag håller helt med:)

    SvaraRadera
  2. Jag måste också läsa den här boken snarast. Alla verkar ju bli helt betagna.

    SvaraRadera
  3. Åsa:
    Fantastisk!

    Annika:
    Betagande är helt rätt ord!

    SvaraRadera