.

.

fredag 26 november 2010

Lidande konstnär

På min promenad idag såg jag detta fina konstverk vid havet. Självklart ville jag ha ett foto på det så jag tog mig långsamt ner på den glashala stegen ner mot vattnet. Det gick bra och jag var nöjd över att det gått så bra. Så när jag står där och tar mina foton kommer det en jättevåg ifrån ingenstans och slår upp över bryggan och dränker mina fötter i iskallt vatten. Det var svallvågor från någon stor båt som dykt upp utan att jag sett dem. Jag skyndade mig så gott det gick upp i den isiga trappan. Som tur var klarade sig kameran som jag tagit bilderna med från att bli blöt. Väl uppe går det en dam förbi och ler. Hon tyckte att det var modigt gjort hon trodde att hela jag skulle bli dyngsur. Hon höll med om att det var ett vackert konstverk som naturen fått fram.

7 kommentarer:

  1. Vill man vara fin får man lida pin. Jag antar att det även gäller när man vill ha fina bilder! ;)

    SvaraRadera
  2. Så agerar en äkta estet. Fantastisk bild!

    SvaraRadera
  3. Tror nog att det var värt den bilden, eller hur? För bilden är fantastisk vacker! Bra gjort! Kram Kim

    SvaraRadera
  4. Nilla:
    Så är det säkert :) Idag fick jag fortsätta min promenad i blöta skor.

    Annika:
    Tack! Allt för konsten :D Jag önskar att jag haft den riktiga kameran med mig.

    Kim:
    Tack! Det blev en fin bild. Den kunde varit lite ljusare men morgonen var väldigt grå.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Läckert! Naturen är verkligen den kreativa mästaren. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Verkligen vackert! Jag håller med Lotta om att naturen är kreativ!

    SvaraRadera