.

.

måndag 1 november 2010

November


Jag försöker att vara lite positiv här. November är väl inte min favoritmånad precis men snart är det december och då ska det ska julpyntas. November är en månad som spenderas inomhus till största delen. Det är bra. Då kan jag skriva mer.

Vi har höst lov och det gråa trista vädret gör att barnen mest är inomhus Igår gjorde dottern en trerätters middag som hon bjöd familjen på. Hon är så duktig och hon var stolt som en tupp under middagen. Efter det blev det tv-tittande och alla var ganska trötta så det blev en drägligt tidig kväll. På lördag ska vi ha höstfest så planerandet inför den är i full gång. Det finns en liten stund efter att man bjudit alla när man inser hur mycket jobb som ligger framför en som man undrar vad man egentligen gjort. Vi blir 25 personer (vuxna och barn). När allt börjar komma på plats och vi har lite koll på allt så känns det bra igen. Jag har inte kommit riktigt dit än.

12 kommentarer:

  1. Med tanke på hur snabbt oktober gick så lär det snart vara advent! Lika bra att snart börja handla julklappar.

    SvaraRadera
  2. November kan vara en mörk och tung månad men själv tycker jag nog att januari och februari är värre. Nu har man både advent och jul att se fram emot och det underlättar på något vis. Men när man plockar ner de där ljusstakarna från fönstren i januari då känns det tungt tycker jag.

    Vad härligt att dottern bjöd på storstilad middag och hon ska med rätta vara stolt över sin insats. :)

    Jag hoppas att det blir en trevlig höstfest på lördag och att planeringslugnet infinner sig snart. Någar små skrivstunder mellan varven också så ska det nog gå som smort i veckan ska du se. :)

    Ha en fin höstlovsvecka och sköt om dig Anneli!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Oj, 25 pers, då har du att göra :-) Jag tror också att november kommer att gå snabbt. Alldeles för snabbt...

    SvaraRadera
  4. Stort och smått:
    Det är ju det som är det värsta, att tiden går så rasande fort. Man vill både stanna upp och gå vidare.

    Lotta:
    November är ofta grå men tiden går så fort så man hinner knappt med. Snart är det jul och så ett nytt år. Januari och februari är ganska tunga. Men sedan är vi på väg mot vår igen. Och sommar :D

    Jag hoppas att du får en fin och skön vecka!
    Kram!

    Annelie:
    Det ska nog gå bra, bara jag tar en sak i taget. Jag håller med, tiden verkar bara rusa fram.

    SvaraRadera
  5. Fattar inte att det redan är november! Vad fort det går..

    Stort lycka till med festplanerandet, det är bra meckigt att ha de där bjudningarna. Men oftast väl värt mödan. :)

    SvaraRadera
  6. O härligt med fest men lite småjobb med allt fix! Gillar inte heller november så där är vi lika! Vi får hjälpa varann att ta oss igenom;)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  7. Märta:
    Tack! Det är mycket jobb att ordna fest men väldigt kul.
    Tiden glider förbi snabbare än en vessla. Det gäller att hänga med så gott man kan :)

    Adela:
    Fest är kul men kräver en del fixande.
    Jag tror november kommer att gå superfort och sedan är det december som är mycket roligare :)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Vad kul med fest, men jag förstår att det ligger en hel del jobb bakom ett sådant stort kalas.

    SvaraRadera
  9. Nej, november är inte min favorit heller! Men det ska väl gå i år också...

    SvaraRadera
  10. November är ju lite förjulskänsla, så det går an, tycker jag. Åtminstone i år då jag är ledig.

    SvaraRadera
  11. Håller med er om att november är en mörk och tråkig månad även januari och februari. Inte utan att man längtar efter våren faktiskt.

    Lät intressant med boken här i inlägget ovan. Se om jag får tid att läsa någon dag då blir det kanske den. :)

    Kram

    SvaraRadera
  12. Åsa:
    Det är jättekul men en del jobb blir det ju onekligen också :D

    LisaMatilda:
    Det måste gå :)

    Nilla:
    Det har du rätt i. Nu har ju julsakerna kommit fram i affärerna också :)

    Jeanette:
    Var tid har väl sin tjusning även om en del är svårare att se än andra :)

    Boken är mycket speciell och inte särskilt lättsam. Trots det tycker jag den är mycket läsvärd.

    Kram!

    SvaraRadera