.

.

torsdag 25 november 2010

Mina fynd och julpynt

Det finns mycket att handla på Gekås. Jag köpte inte så mycket juldekorationer trots att jag älskar julpynt. Det är så lätt att jullådan blir mer och mer fylld med saker och sedan måste man till slut rensa bort. För några år sedan rensade vi i jullådan och då bestämde jag mig för att hålla igen lite på nyinköpandet. Numera köper jag bara några få nya julsaker som jag inte kan motstå varje år. Med devisen "less is more" försöker vi att julpynta lagom, med saker som vi verklig tycker mycket om. Det känns bra för själen när det är lagom mycket som omger oss. När man kan se varje sak och det inte finns julsaker precis överallt. Det passar oss. Dessutom gillar jag inte att plocka bort julpyntet och då är det skönt att det inte finns för mycket framme. Jag brukar känna mig väldigt glad och nöjd över att jag pyntat lagom när julen ska läggas undan till nästa år.

Jag köpte saker som passar både vid jul men även annars. De stora ljusstakarna i tre storlekar har jag letat efter och de här hittade jag till min stora glädje till ett mycket bra pris. Så blev det också en fin lyckta med silvermönster i glaset.



Jag köpte också papper till julkorten. Jag brukar göra fyrtio stycken så det behövs en del papper. Nu är det bara att sätta igång och pyssla. Jag har inte riktigt bestämt hur de ska se ut i år ännu men jag vill verkligen vara ute i god tid i år. Jag brukar sitta och hysteriskt försöka få ihop de sista några minuter innan posten går den dagen som är den sista för att skicka julkort. Det är som en tradition kan man säga, inte en särskilt kul tradition men ändå en tradition. Här är några av mina föregående års julkort.




6 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen de stora ljusstakarna!

    Vad duktig du är som gör egna julkort. Jag tror inte ens jag skickade några förra året... Kanske blir det några i år.

    SvaraRadera
  2. Helsnygga ljusstakar!
    Och vad kul att pyssla med egna julkort. Mottagarna måste ju bli enormt glada över något så personligt!

    SvaraRadera
  3. Snyggt vännen!=) Å så fina julkort du gör med...ni är duktiga ni scrapbookare!;)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  4. Annelie:
    Jag tycker att det är kul att göra julkort men jag önskar att jag kunde vara ute i lite mer god tid än jag brukar vara :)

    Märta:
    Julkorten brukar bli uppskattade :)

    Adela:
    Tack, det är ett kul julpyssel :)

    SvaraRadera
  5. Men gud vilka fina julkort. du ska se mina HAHAHA. Vilken nivå! Och tid.

    SvaraRadera
  6. Malin, Costa Brava:
    Tack, snälla du! Det är en hobby som jag gillar annars hade jag aldrig gjort egna julkort överhuvudtaget :D

    SvaraRadera