.

.

tisdag 4 september 2012

Redigerar

för fullt! Och jag njuter av varje sekund. Vad länge jag har varit borta från mina manus nu, det känns ovant att läsa dem. Det är säkert bra och jag får uppleva texten på ett helt nytt sätt, så att jag kan göra den ännu bättre.


Jag blir så lycklig när jag får försvinna in i mina berättelser och jag kan inte föreställa mig att inte få göra det. Att redigera nu, jag vet inte vilken gång i ordningen, gör mig säker på att det är den här berättelsen jag vill berätta. Det känns så otroligt bra.

Några korta tips om att redigera kan alltid vara bra, så här kommer några från författaren Jurgen Wolff.

16 kommentarer:

  1. Något helt annat: SOM jag älskar rosorna i din header!! Åh, ljuvliga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är de härliga! De är fotograferade på Gotland.

      Radera
  2. Vill så väldigt gärna läsa din berättelse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Då har jag i alla fall en läsare : )

      Radera
  3. Jag vill så otroligt gärna redigera mitt manus också...men just nu räcker inte tiden till. Eländes elände...En kul grej är dock att min bok om ester är klar. Kika gärna på min blogg- illustratörens bilder är fantastiska!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, redigerandet är ju ett steg närmare utgivning : ) Å andra sidan har du ju redan gett ut en bok, superspännande! Jag ska beställa den att läsa med barnen.

      Radera
  4. Du har inte bara en utan två läsare! :) Jag ser fram emot att få läsa den när den kommer ut! Och jag tycker också om redigering och rewriting. Det är en härlig hantverksmässig känsla, till skillnad från den kreativa fasen när man inte bryr sig så mycket om detaljerna, formen utan mest (iaf i mitt fall) om känslan man vill förmedla, om storyn i stort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Två läsare är inte fy skam : ) Det är kul att förfina och göra sina manus bättre. När jag flödesskriver så finns det ingen tid för sådant.

      Radera
  5. Jag gillar bilden på personen som skriver med enorm energi! Härligt med sådan kreativitet. Klart att vi vill läsa din bok när den kommer ut :))! Heja heja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hejarop! Visst är bilden inspirerande. Epic writing! Härligt att få en till läsare : )

      Radera
  6. Härligt att du är på gång hela tiden!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det haltar väl en aning ibland, men jag skriver och redigerar så fort jag kommer åt.
      Kram!

      Radera
  7. Skönt att redigeringen går bra och att det känns rätt! Då blir resultatet säkert fantastiskt! Nu ska jag kolla in redigeringstipsen. Precis vad jagbehöver...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns riktigt bra faktiskt, det borde vara ett bra tecken. Hoppas att du fick något bra redigeringstips : )

      Radera
  8. Bara väntar på att du ska skriva att du fått ditt manus antaget!
    Kram Kim

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns skönt att du tror på mig. Jag väntar och hoppas också.
      Kram!

      Radera