.

.

tisdag 25 september 2012

Ännu en dag till ända

och kylan som intagit södra Sverige känns obehagligt påträngande när den kommer redan nu. Höstbluesen håller sig kvar hos mig men förkylningen börjar avta. Jag har börjat träna idag igen och det kändes väldigt skönt. Jag har en massa saker att förbereda inför bokmässan, men jag har ingen kraft att göra dem alla.


Nej, det duger inte det här. Jag måste bara hitta kraften igen. Jag ska ju till bokmässan för tusan och det ser jag enormt mycket fram emot. Dags för min ultimata peppmusik. Här ska jagas bort sura miner och tunga känslor och det finns bara ett sätt att göra det på i det här läget.



Mitt redigerande går sakta framåt och imorgon tror jag att jag kommer att vara igenom hela manuset. Sedan har jag det där nya som ska in, som kräver ytterligare lite arbete och sedan ska det läsas igenom ännu en gång.

Här svarar författaren Michael Morpurgo på de fem vanligaste frågorna han får. Väldigt intressant och mycket att känna igen.

6 kommentarer:

  1. Den sista tyngden kanske lättar på väg till Göteborg?
    Hur många dagar ska du vara där?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jag säker på att den gör. Tyvärr är jag bara där över lördagen, fast det hade verkligen varit kul att hänga med ut på något kul under kvällen.

      Radera
  2. Lovar att du kommer vara fylld av energi när du åker ifrån bokmässan, antagligen kommer den smygande redan på vägen dit =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jag helt säker på att jag kommer att vara. Jag ser väldigt mycket fram emot att åka dit.

      Radera
  3. Alltid när man tittar in här får man en bra filmsnutt :)
    Kul att du ska till mässan!

    SvaraRadera