.

.

lördag 15 september 2012

En skön dag

med sol och ganska mycket vind.


Och nyss var det oändligt många människor som levde vid och i havet. Nu är det väldigt öde på stranden och på den stora gröningen. Och tiden går och cirklar sluts. Ännu en gång är det höst och trots att jag har haft en härlig sommar och gillar hösten så känner jag mig inte riktigt redo för den ännu. Kanske är det för att tiden går fortare än sinnet hinner uppfatta.


Igår blev det sent och i morse fick vi trevligt besök från Uppsala som sedan åkte vidare till Danmark. Nu är jag trött och ska tillbringa resten av kvällen i soffan. Förhoppningsvis vaken.

10 kommentarer:

  1. Ja nu är hösten här på riktigt. Jag är inte heller redo men jag gör vad jag kan för att möta hösten. Levande ljus och skogspromenader är fint nu. Men det är inte min årstid! Jag känner mig trött nu.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man får göra det mysigt inne nu när mörkret kryper närmare. Fast jag brukar gilla hösten men just i år känner jag mig inte riktigt redo ännu.

      Hoppas att du får känna dig piggare snart igen.

      Kramar!

      Radera
  2. Vi har haft en varm och skön sensommar! Tycker om hösten! Hoppas den blir lång och varm! Fina bilder!! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det känns som om vi har haft lite varannandagsväder hos oss. Men det har varit många fina varma dagar. Jag gillar också hösten, men i år känner jag mig inte riktigt redo ännu. Fast det kan ju komma många fler fina sensommardagar ännu än.
      Kramar!

      Radera
  3. Fina bilder! Hoppas du har haft en fin och ledig söndag också!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Söndagen blev tyvärr inte så rolig alls eftersom äldsta sonens hamster dog.
      Kram!

      Radera
  4. Åh vilka inspirationsfyllda bilder...fantastiskt! Hoppas ni hade en trevlig vistelse och en bra helg!
    Full med inspiration till att skriva storverk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Det blev ett riktigt trevligt besök. Fast skrivandet kom av sig igen då äldsta sonens hamster dog plötsligt i söndags. Men storverket ska väl bli färdigt någon gång.

      Radera
  5. http://issuu.com/novellisten/docs/kokbok2/1

    Hejsan
    Vilken trevlig blogg du har.
    Kan du tänka dig att blogga om min bok, Året runt på Gustavsborg. En bok om livet på landet som hästuppfödare och den är fylld med vackra bilder och goda recept.
    Ha det gott
    Ann-Britt
    www.gustavsborg.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ann-Britt!
      Tack så mycket!
      Klart jag skulle kunna blogga om din bok. Den ser mycket trevlig ut och vad vackert ni har det hos er.

      Radera