.

.

onsdag 26 september 2012

Lycklig och lättad

är känslan för dagen.


Redan i morse så kändes allt så mycket bättre och nu har jag dessutom kommit igenom redigeringen av mitt första manus. Ungefär 2000 nygamla ord har landat i det manuset. Ord som från början skrevs för mitt andra manus. Det är inte första gången som delar av min text hoppar mellan mina manus. Det är ganska häftigt eftersom innehållet i dem inte alls har något med varandra att göra, men något säger det i alla fall om mitt skrivande.


Inget kan förstöra känslan, inte ens att jag har tappat bort annan viktig text som skulle användas i mitt manus.  Jag tror att jag kan göra om det mesta av den även om det kommer att ta lite tid. Nu längtar jag till i morgon så att jag får fortsätta.

Dagen till ära får vi höra The Writer´s rap med författaren Erin Dealey.

12 kommentarer:

  1. Skönt att kunna överflöda av lycka och lättnad.
    Ibland blir det ju så med borttappad text att den blir ännu lite bättre när man skriver om den än vad den var från början Hoppas det blir så i ditt fall oxå!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen skönt efter de senaste dagarnas deppighet. Det är så härligt att text som en gång skrivits men ratats hittar en ny väg. Jag hoppas att den har hittat hem nu : )
      Kramar!

      Radera
  2. För det första är jag naturligtvis glad för att du är lycklig och lättad! Gud vad härligt det låter när du säger att du längtar till imorgon! Bara för att du vill fortsätta skriva.
    Massa kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Det är härligt att längta.
      Kramar!

      Radera
  3. Älskar bilden, vilken frihet! Härligt att du är igenom med redigeringen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är bilden underbar! Jag är så glad att jag äntligen har kommit igenom redigeringen.

      Radera
  4. Skönt när det lättar upp. Och grattis till att vara klar med redigeringen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Det är den bästa känslan.

      Radera
  5. Kul att hitta bloggar om andra som skriver! Kanske jag har varit inne här förr... man surfar runt på så många bloggar att minnet inte räcker till :-)

    Önskar dig ändå lycka till i författardrömmarna - kunde jag så kan du! Och om något etablerat förlag inte nappar på, ge ut boken själv, det är inte så där jättedyrt numera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Vad kul att du tittar in hos mig. Det är alltid roligt att få följa dem som tagit steget vidare och publicerat sina böcker själva. Mina tankar finns också i att göra samma sak. Det kanske snart är dags.

      Radera