.

.

lördag 8 september 2012

It´s a boy

ja, vi har fått tillökning i familjen.



Äldsta sonen som önskat sig ett eget djur länge nu köpte sig en liten hamster för tre veckor sedan. Därför presenterar jag nu allas, eller mest sonens såklart, hamster Puff. Eller Poffi som sonen kallar honom. Och vad kan jag säga, barn och djur de hör verkligen ihop. Fast själv tycker jag att Puff har de mest märkliga motionsvanor. Han kan springa i sitt hjul hur länge som helst. Under natten! Själv har jag hittat ett motionshjul som ska vara helt tyst, i England. En beställning är på väg.


Julen känns fortfarande ganska långt borta, visst gör den. Men när vi skulle ta med oss fika till mina föräldrar, så hittade vi en påse med lussekatter i frysen. Det kändes tveksamt att de gick att äta, men vi tog med dem och en kladdkaka, för säkerhets skull. När lussekatterna var värmda så var de lika goda som nybakta och vi fick en något ovillig försmak på julen. Fast gott var det!


Än så länge har ödet inte låtit mig få min vilja igenom, men jag håller tummarna hårt för att det kommer att hända i början av veckan.

15 kommentarer:

  1. Vaddåååååå?? Din vilja igenom angående vad? Nu blev jag riktigt nyfiken... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer mer om det senare! : ) Fast det har ingenting med skrivandet att göra tyvärr!

      Radera
  2. Så söt! Lilla puffi! Vi har haft många små hamstrar!

    Då håller jag också tummarna! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är riktigt söt vår Puff! Det är vår första hamster.

      Tack för tummhållningen! : )

      Kram!

      Radera
  3. Vilken söt liten sak och vilken lycka för sonen. Min skolklass i Frankrike hade en gemensam hamster. En hona vi döpte till (H)amsterdam

    SvaraRadera
    Svar
    1. En riktigt stor lycka! Har du gått i skola eller har du undervisat i Frankrike. Det låter spännande! Hamsterdam var ett bra namn : )

      Radera
  4. Åh vad söt! Förstår dock investeringen från England ;)
    Jag håller också tummarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Jag tror att alla här hemma håller med om att hjulet borde komma snart : )

      Radera
  5. Ha ha, vilket sammanträffande, min en dotter bakade saffransbullar idag, skrev i min blogg om det...och det var supergott. Alltså visst smakar det jul, det går inte att komma ifrån, men det gör inget för det var sååååå gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen ett sammanträffande : ) Det är gott, men julen kryper lite väl nära : )

      Radera
  6. Grattis till tillskottet! :)

    Jul ... längtar nästan lite efter advent nu. Eller snart i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! : )

      Jag längtar inte efter julen ännu. Den får gärna vänta länge ännu om jag får bestämma.

      Radera
  7. Poffi är helt hyper!
    Julen måste vara många mil bort, annars får jag panik.

    Ses imorgon, godnatt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är lite hyper! : )

      Jag håller med, julen får gärna vänta länge ännu.

      Hoppas du har sovit gott!

      Kramar!

      Radera