.

.

torsdag 13 september 2012

Halva min Måne, tid och kattnamn

Jag har fått hem boken Halva min Måne av Anna Granström. Den fina signeringen till mig gör mig glad. Det ska bli så spännande att läsa den.


Sedan funderar vi på kattnamn. Nancy känns inte riktigt rätt. Vi har några förslag, men kan inte riktigt komma överens. Hoppas någon har något bra förslag på ett namn till en liten vit prinsessa.

Tiden går så rasande fort på dagarna och det är så mycket jag vill hinna göra. Jag har flera böcker som jag läst i sommar som jag tänkt skriva lite om här på bloggen. Sedan hade jag ju tänkt visa min sommar. Och nu är det redan höst. Redigerandet går långsamt eftersom jag inte får eller tar mig den tid jag behöver, men det går i alla fall framåt.

22 kommentarer:

  1. Jag trodde det var lag på att alla vita katter ska heta Snowball ...? (Nej, nu var jag alltför amerikansk.) Kanske kan hon heta Snövit?

    SvaraRadera
  2. Min dotter är galen i japansk kultur! Det finns en söt vit katt i en av alla Mangaserier, den katten heter Luna som betyder måne! Månen ger ett vackert vitt silversken som er söta katt! Luna tänkte jag direkt! Kul med namn! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Luna är jättefint. Jag tror det blir Stella (stjärna) det är lite samma tanke.
      Kramar!

      Radera
  3. Stella. Alltid Stella för mig <3
    SÅ glad att Nancy är VÅR! Helt otroligt! TACK, mamma! :)
    Stella, Stella!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod älskling, vad härligt att du är så glad! Det verkar bli Stella till slut.
      Kramar!

      Radera
  4. Åh, jag har inget förslag men tycker hon är hur gullig som helst. Återkommer om jag kommer på något bra namnförslag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är väldigt söt och det ser ut som om det blir Stella.

      Radera
  5. Det ska bli kul att höra vad du tycker om boken.
    Vad gäller namn så har jag ingen aning. Det är bättre att du väljer själv. Någonting som du gillar.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Min första tanke vad gäller namn är: "Vitis".
    Belles förlag: "Stella" verkar ganska bra oxå - varför inte?

    Tänk att drömmen om katt blivit sann till sist - grattis!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Det tog en stund men nu är hon här : ) Jag tror att det blir Stella.

      Kramar!

      Radera
  7. Nancy är ju ett superulligt namn! Go for it :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nancy är ett fint namn men kändes inte riktigt rätt för henne. Jag tror det blir Stella.

      Radera
  8. Vad tror du om Fluffy, med engelskt uttal?
    Kram från Maria med gräslig öronvärk <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fluffy är jättegulligt men det verkar som om barnen har fastnat för Stella (stjärna) vi tycker att det passar henne väldigt bra.
      Hoppas att du mår bättre igen.
      Kramar!

      Radera
  9. Stella är ju klockrent! Betyder väl stjärna, och de avger ju vitt sken? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det blir Stella och vi tycker att det passar henne jättebra.

      Radera
  10. Heja dig...man får ta de stunder man har... Hoppas att du snart får eller kan ta dig fler stunder...kanske till och med till att skriva din bok helt färdig! Jag tar mig stunder, trivs bäst när de är långa så jag kan tänka långa tankar och intriger och skriva ner dem. Knepigt men det går!
    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hoppas också på mycket mer tid, men det är som om det händer något hela tiden som ger mig mindre tid till skrivandet. Fast sådant är ju livet, man får ta det man får.

      Radera
  11. Vad roligt att hitta sin egen bok i din blogg... :) Ska bli jättespänmande att höra vad du tycker...

    Kattnamn, hm...gillar Stella som nämns ovan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste kännas lite kul att se sin bok lite här och där. : ) Jag hoppas att du kommer att sälja supermånga exemplar. Och jag återkommer med vad jag tycker om den.

      Jag tror att det blir Stella.

      Radera