.

.

torsdag 1 september 2011

A place of dreams

indeed! :D



Där har jag varit idag. In a place of dreams. Jag har tagit bort massor. Skrivit en hel del nytt. 700 ord minus idag och ändå kunde jag inte vara mer nöjd. Det flyter på perfekt!

Dessutom innehöll dagens promenad en ny manusidé. Oj, det var spännande. Spann vidare på den under promenaden. Den är mycket svår att få till tekniskt. Jag vet inte om jag har tillräckligt med kunskap för att skriva den. Innebär mycket research om för mig helt okända saker. Men om fantasin får styra till största delen så ... Jag har vänt och vridit på den. Man kan ju skriva den ur olika perspektiv. Någon borde kunna fungera. Kanske. Vi får se. Just nu har jag fullt upp och lever mitt i mitt första manus.

4 kommentarer:

  1. Häftigt att du känner dig nöjd fast det är på minusposten:-) Men det är så det är när man sållar - det bästa blir kvar!

    Spännande med din nya idé som inte verkar helt lättknäckt - men du lyckas säkert om du får gneta lite:-)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ebba:
    Jag är mer än nöjd. Det som har tagits bort var nödvändigt att ta bort. Minus behöver inte vara nedslående även om det låter konstigt. Jag hoppas att det bästa blir kvar och att det nyskrivna är minst lika bra :)

    Den nya idén är onekligen en lite svår nöt att knäcka. Jag får skriva det som jag har tänkt mig hittills och sedan låta det vila tills jag har tid och inspiration att knäcka den :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Det där med research är ju lite läskigt om man inte är van :) Min bok som jag skriver på kräver lite sånt. Vet liksom inte vilken ände jag ska börja! Men det löser sig!

    SvaraRadera
  4. Research kan vara mycket roligt men det kan också vara ganska tungt och svårt. Men man lär sig mycket på vägen :)

    SvaraRadera