.

.

fredag 30 september 2011

Fredag redan

hos oss går det undan, så jag tror att tåget inte ens stannar vid alla stationerna.


Idag har jag hunnit ta en promenad, köpt välbehövda kläder till barnen, som växer så det knakar. Köpt något litet plagg till mig själv, eller två. Fixat några saker till morgondagens fest, som vi ska ha här hemma hos oss. Nu är jag hemma igen och har ätit lunch med maken och lillkillen. Sedan är det dags att förbereda maten inför festen i morgon. I  kväll ska vi på födelsedagskalas till min syster som fyller år. Sådär någonting, hela min dag och delar av morgondagen, på några meningar.


Jag har fått hem Malin Rocca Ahlgrens bok Var ligger utomlands. Den ser barnen och jag mycket fram emot att få läsa. Bara tåget stannar vid någon station snart så ...

Sist men inte minst så är de fredag och äntligen dags att dansa igen. Det finns inget som säger att man inte kan börja redan på jobbet. Nu är det helg, nu kör vi...

7 kommentarer:

  1. Kul med fest! Ha en underbar helg! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får en riktigt skoj fest imorgon! Finns det något härligare än att ha huset fullt av folk? *kramen*

    SvaraRadera
  3. hehe, kul video! :) ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Wohooo! Fredgasfeeling överallt! :)

    SvaraRadera
  5. Har man bara hoppat på det där tåget själv, så är det ganska kul när det går fort... :)

    SvaraRadera
  6. Som man sjunger i barnvisan: Plingelingeling, tåget går, ut i vida världen. Den som femtio öre har, får följa med på färden... :D
    Kram och hoppas din tågresa ger dig behagliga upplevelser

    SvaraRadera
  7. Anna:
    Det är alltid kul med fest!
    Kram!

    Märta:
    Huset fullt av folk är riktigt härligt. Vi hade det väldigt, väldigt trevligt.
    Kram!

    Katarina:
    Vi har haft det fantastiskt bra och trevligt i helgen :)

    Trillingnöten:
    Det är härligt! :)

    GlimraSkimra:
    Det har du helt rätt i, jag gillar när håret får flyga i fartvinden :)

    Nina:
    Japp, ut i vida världen... Det är en härlig känsla :)
    Kram!

    SvaraRadera