.

.

onsdag 7 september 2011

Framåt

Nu går det framåt igen. Orden tar tillbaka sin makt och blir långsamt fler och fler. 738 nya ord har hittat sin plats i romanen. Ljuvliga känsla. Snart är jag igenom min redigering. Då tar resten av arbetet vid. Det ska läsas. Högt. Jag får inte låta några tråkiga misstag få gömma sig i texten. Jag har aldrig läst mitt manus högt för mig själv förut. Det blir en helt ny upplevelse för mig. Jag läser bara sagor högt för barnen. Detta är en helt annan typ av saga.

Dagens skrivmusik visar att det svårmodiga har lättat något. Nu spirar något helt annat.



Jag tycker att det var en lite kul idé med dagens skrivmusik. Ungefär som andra bloggare har dagens outfit.  Särskilt eftersom jag alltid skriver med musiken flödande in i mina öron via hörlurar. Jag lurar fram mina berättelser ur sina gömslen med musikens hjälp.

6 kommentarer:

  1. Vilken vacker musik! Och vackra bilder till. Kul att du skriver pâ, det ska bli spännande att läsa dina alster. Stort lycka till med läsningen (tror jag är en bra metod, mâste testa själv :))

    Frida

    SvaraRadera
  2. Jag blir mest störd av musik när jag skriver...=/ Kan liksom inte koncentrera mig fullt ut då.
    Får man fråga vilken författarcoach du anlitade? Jag ska så småningom göra detsamma och din verkar av din beskrivning ha gjort ett bra jobb.

    SvaraRadera
  3. Frida:
    Det är vacker musik och den är fantastisk att skriva till. Jag hoppas att det snart kan läsas av alla :)

    Nilla:
    Det är lustigt hur olika man är. Själv kan jag inte skriva alls utan musik.

    Jag anlitade Ann Ljungberg och jag är väldigt nöjd. Hon har en mängd olika varianter på hjälp man kan få.

    SvaraRadera
  4. Härlig musik som gjord för att ta det lugnt till eller vara kreativ som du...precis lagom;)
    Spännande att du är så på G...vill också läsa snart;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  5. Kul idé med dagens skrivmusik! Den här är lätt och positiv - men inte bara... :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Adela:
    Musiken betyder otroligt mycket för mig. Och för mitt skrivande. Jag hoppas också att du får läsa snart :)
    Kramar!

    Annika:
    Jag gillar också dagens skrivmusik :) Du har helt rätt i att det är positivt, men inte bara. Men det spirar både glädje och hopp :)
    Kramar!

    SvaraRadera