.

.

lördag 10 september 2011

En lördag mitt i livet


En lördag full av matlagning. Vi ska ha gäster och bjuder på Créme Ninon till förätt, Inbakade spättafilér med lax och spenat till varmrätt. Till det bjuder vi på prästostgratinerade potatistoppar och dragondoftande vitvinssås. Till efterätt blir det Jordgubb, blåbär och hallon parfait med maränger och salmiakströssel och till det en hemgjord kolasås. Vi har haft fullt upp idag kan man väl med gott samvete påstå. Skrivandet får vänta tills i morgon. Nu kommer snart gästerna. Dessutom håller jag på att färga håret. Dags att skölja ur så att det inte händer en olycka :D

8 kommentarer:

  1. Då önskar jag er en riktigt trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Den där efterrätten verkar väldigt god :) Ha en superfin kväll!

    SvaraRadera
  3. Och när skulle du bjuda mig på middag sa du? ;)
    Hoppas att kvällen blev magisk och underbar!
    Puss

    SvaraRadera
  4. Låter som en femstjärnig meny - mums!
    En sådan skulle inte sitta i vägen. Oj - vad det är länge sedan jag lagade RIKTIG mat till RIKTIGT folk.

    Hoppas att ni alla har låtit er väl smaka:-)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Åsa:
    Tack, det blev mycket trevligt!

    Trillingnöten:
    Tack, vi hade en riktigt trevlig kväll!

    Maria:
    Kära Engelwinge, det skulle vara fantastiskt trevligt att få bjuda dig på middag. En dag så ... :)
    Kvällen blev blev mycket trevlig.

    Puss på dig!

    Ebba:
    Det blev mycket lyckat och gott :) Det är så härligt att träffa goda vänner.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Oj, blir nästan hungrig! Hoppas det gick bra med all mat och gäster:)

    SvaraRadera
  7. Hjälp, vad gott det där lät! Jag hoppas att ni fick en trevlig kväll tillsammans med era gäster med många härliga skratt. Och hur gick det med håret? Blev det bra? :)

    Här är det tillbaka in i skrivbubblan i morgon och jag längtar. Måndag till fredag är det skrivbubbla och söndag kväll längtar jag rejält. Känns som ett bra tecken. ;)

    Ha en riktigt fin vecka Anneli i din skrivbubbla!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Monika:
    Det gick jättebra och vi hade det jättetrevligt!

    Lotta:
    vi fick en fantastisk kväll med trevligt sällskap. Mycket skratt och intressanta samtal.

    Håret blev också bra :)

    Jag känner likadant. Det ska bli härligt att få försvinna in i skrivbubblan igen. Där trivs jag.

    Ha en riktigt fin skrivvecka du också! :)

    Kramar!

    SvaraRadera