.

.

onsdag 28 september 2011

Mitt liv i Underlandet

gjorde att jag vaknade med huvudet i spinn. Gårdagen gjorde mig yr och tog mig bara längre bort ifrån mina ord. De ord som jag själv har valt. Några används definitivt ganska ofta, men det hänger oftast ihop med min berättelse. Kärlek, både den som finns och den som inte finns. Sorg, i många former. Stora känslor överhuvudtaget.

Därför började jag dagen med att göra annat än att jobba med mitt manus. Maken, jag och småkillarna,en hade studiedag i dag, åkte och handlade mat inför helgens fest. Min lediga kille hade lovats ett besök på BR leksaksaffär, så vi tog också en tur till det stora shoppingcentret. Där åt vi dessutom en mycket god lunch. Efter det blev det en powerwalk och shopping åt mig själv på stan. Två tröjor som fungerar utmärkt att sitta bekvämt i när man skriver.

När jag kom hem hade det äntligen lossnat. Det hade slutat snurra runt i huvudet på mig. Jag visste att jag måste låta en del ord få flyga tillbaka till sitt bo. Där de hör hemma. Än så länge i alla fall. Nu känner jag mig så lycklig igen. Jag letade och hittade. Ut ur alla de dörrar som ger intryck av att vara den rätta och tillbaka in i den som är rätt för mig

5 kommentarer:

  1. Låter som en skön dag. Ibland behöver man komma ut och göra annat än tänka på skrivandet en stund och sedan,vips, när man sätter sig igen har hjärnan på något vis ändå bearbetat det där man behövde fundera på utan att man egentligen tänkte på det. Promenader har den effekten på mig med. :)

    SvaraRadera
  2. Katarina:
    Det blev en skön dag. Ibland måste man vila en stund för att allt ska klarna. Promenader är utmärkt för sådant :)

    SvaraRadera
  3. Vad bra att det blev bearbetat så att du kunde sätta igång igen:-)

    Tänk att jag har aldrig sett Alice i Underlandet - däremot dissekerade "vi" på Skrivarlinjen filmen "Matrix" som bygger på samma story - tro det eller ej men så är det. Fantstiskt!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Man kan behöva en sån där dag då man bara rensar tankar, tänker på annat. Då mår man bättre. Och shopping! :) Det löser allt :)

    SvaraRadera
  5. Ebba:
    Visst är det, jag blev riktigt nedstämd där ett tag :)

    Alice i Underlandet är en fantasifylld berättelse som har många bottnar. Precis som Matrix, som jag tyckte var något av det häftigaste jag sett när den kom.
    Kramar!

    Trillingnöten:
    Ibland är sådana dagar nödvändiga. Shopping är egentligen aldrig fel :)

    SvaraRadera