.

.

tisdag 17 maj 2011

Det fungerade

Jag har kunnat skriva idag trots att jag fortfarande har ett barn kvar ute på sitt äventyr. Jag har mått ganska risigt idag. Mått illa och varit lite skakig i kroppen. Jag har ingen aning om varför men nu när jag har fått skriva igen så mår jag lite bättre. I alla fall i själen. 1 495 väl valda ord har jag hunnit med nu på eftermiddagen. Att skriva är så fantastiskt roligt. Nu känner jag mig nöjd och lycklig och i morgon kommer sonen tillbaka igen.



Precis så känner jag det. Jag vill skriva färdigt hela romanen innan någon annan får läsa. Jag vill att en helhet ska ha tagit form och att romanen ska vara färdig så som jag har tänkt den. Sedan kan jag bjuda in någon annan i rummet. Efter det kan allt hända. Stora förändringar kan göras men min ursprungliga idé har ändå fått ta sin plats i berättelsen.

2 kommentarer:

  1. Snart har du hela råmanuset klart:-) Bara att ändra stavfelen och sen ...
    Du är inspirerande - skulle vilja titta in i ditt huvud och se vad som finns i ordväg därinne:-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ebba:
    Så är det, och det känns otroligt härligt!
    Det är nog ganska rörigt inne i mitt huvud :)
    Kram!

    SvaraRadera