.

.

torsdag 30 januari 2014

Om att gå vidare

och att jobba med nya saker. Allt jag jobbar med nu innehåller ord på ett eller annat sätt.


Jag har ju ett annat litet projekt på gång som också innehåller ord i olika former. Det är en helt ny värld och det är mycket spännande.

Jag har dessutom skickat iväg de manus som skulle skickas i pappersform. Under mitt träningspass utkristalliserade sig dessutom två av mina karaktärer i manus nummer tre. De fanns redan men nu har de mer form och bakgrund. Och så dök en helt ny karaktär upp som behöver vara med. Spännande!

Dagens grateful.
Dag 30:
Tacksamhet över att äldsta sonen kommit välbevarad hem från dagens skidutflykt med skolan.
Den känslan får representeras av lillkillens teckning av mig och honom. Massor av kärlek!


Idag blir det mer skrivinspiration. Här pratar John Dufresne om skrivprocessen. Och precis som vi numera alla vet så finns det ingen inspiration att vänta på, det är bara att sätta sig ner och skriva. Inspirationen finns vid ditt skrivbord. Och så det där han säger om anledningen till att skriva, de gånger då karaktärerna säger något eller gör något man inte hade förväntat sig. Då har karaktären blivit en levande människa och man har skapat en berättelse full av liv. Man har lämnat sin inre kritiker för ett tag. Mycket spännande!

6 kommentarer:

  1. Skönt att han kom hem välbevarad och hel! :-)

    Jag är mycket nyfiken på det nya du gör måste jag erkänna. Något du har avslöjat tidigare och jag har missat? Eller är det ett senare avslöjande?

    Kram och lycka till med alla dina projekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!

      Det är så skönt när flocken är samlad. : )

      Det kommer säkert mer om mitt nya projekt snart. Jag jobbar på det tills vidare. : )

      Radera
  2. Det är alltid lika härligt när nya idéer dyker upp. Och oftast kommer de när man håller på med något helt annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det verkligen. Nya ideer kommer oftast när hjärnan fått lämna något bakom sig. Då finns det bättre plats för något nytt.

      Radera