.

.

onsdag 15 januari 2014

Dagarna som går

är de dagar vi får

Idag gick en dag väldigt fort. Kanske för att jag inte känner mig riktigt pigg och har en jobbig hosta som tar på krafterna.


Man måste jobba med tiden, inte emot den. Därför bestämde jag mig för att läsa ur manuset om än så lite. Drygt tio sidor blev det. Jag är nöjd med det lilla idag.

Dagens grateful.

Dag 15:
Minnen. Ljuva minnen som kan bära dig de dagar du inte kan göra det själv. Minnen som gör livet så mycket trevligare. Minnen av svunna upplevelser som var brytpunkter i livet. Bland många, många andra, härliga minnen från vårt år på Mallorca.



Precis nu fick jag också veta att novellsamlingen nu finns på Adlibris om än utan bild eller beskrivning. Nu är det verkligen på riktigt. Och min dag blev plötsligt så mycket trevligare. Mer bubbel!

Dagens skrivinspiration handlar om hur man undviker skrivkramp. Att börja dagen med redigera det man skrev sist gör att inspirationen tar fart och man kan fortsätta skriva utan problem. Det är ett mycket bra tips! Dessutom att enda anledningen till att författare blir publicerade är för att kunna sluta redigera. Så sant, så sant!

2 kommentarer:

  1. Vad kul med novellsamlingen på Adlibris! Grattis och bubbla på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Jag bubblar vidare. Det är så kul och så spännande!

      Radera