.

.

söndag 26 januari 2014

Funderingar runt följebrevet

och funderingar överlag. Vad gäller manuset alltså.


Maken har läst igenom de 30 första och hittar inga små fel alls. Och han är petig. Sedan är han ingen bokläsare, men läser och skriver manualer, så han funderar över en del saker som inte stämmer i hans värld, men som gör texten till min. Jag vill inte börja tvivla på mitt språk och han förstår som tur är att det är den poetiska delen. Ordens dansande runt berättelsen.


Ett av mina favoritcitat. You want someting go get it. Period!
Bild hittad här.

I morgon tror jag att jag måste jag våga släppa iväg det. Det är så läskigt för man har bara en gång på sig att skicka iväg det för allra första gången. Så, ja, där någonstans lever jag.

I dag hände det som så ofta händer nuförtiden, att jag blandar ihop mitt eget liv med mina karaktärers. Jag har en helt underbar version av When I fall in love på en av mina Spotifylistor och tänkte på att det var en av sångerna som sjöngs på vårt bröllop. Det är en av mina favoriter och jag skulle gärna haft den på mitt bröllop. Men ack, nej, hur vacker den än är, så var det på min min huvudkaraktärs bröllop i manus nummer ett den sjöngs. Visst är det märkligt. Och lite magiskt. Det visar på vilken otrolig närhet man har till sina karaktärer.

Dagens grateful.
Dag 25:
Magiskt kvällsljus. Finns det något mer häftigt. Och läskigt.


Dag 26:
Katter. Och då särskilt prinsessan Stella så klart. Hon gör vår familj komplett.


When I fall in love finns självklart med  i mitt soundtrack till manus nummer ett. Och trots att det är manus nummer två jag jobbar med just nu, så kommer den här. When I fall in love med Renee Olstead ft Chris Botti. Enjoy!

9 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack snälla du! Lyckönskningar välkomnas alltid.

      Radera
  2. Lycka till med manusinsändningen!

    SvaraRadera
  3. Gud vad spännande att det blivit förlagsdags!!!! Jag ska hålla mina tummar stenhårt för dig och ditt manus!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Det är spännande och superläskigt på samma gång.

      Radera
  4. Lycka till med att släppa taget. Det är urläskigt, så jag förstår våndan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är hur läskigt som helst och man undrar lite varför man utsätter sig för det.

      Radera
  5. Ja vad tufft! Släpp greppet och skicka! Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Jag kämpar med att släppa greppet på riktigt och skicka.

      Radera