.

.

torsdag 16 januari 2014

Tacksam

så otroligt tacksam.


Dagens grateful.

Dag 16:
Att få vara med i en novellsamling. #Älskanoveller - 26 nyanser av Sverige. Lyckan. Så stor att det känns overkligt. I maj kommer den. Och jag ska få läsa mina ord i tyckt format, i en bok, för allra första gången. Det är svindlande. Så tacksam!


Det ger extra glöd åt skrivandet. Åh, vad jag längtar efter att få ett helt helt manus utgivet. Min egen bok. Så jag jobbar vidare med manus nummer två. Idag försvann det fler ord än det tillkom. Det tror jag är bra.

Dagens skrivinspiration handlar om att skriva med en penna. Ett mycket kort klipp. Om att känna ordet när man skriver det. Det känns logiskt. Fast jag skulle aldrig orka skriva ett helt manus för hand, dessutom skulle jag inte kunna läsa det eftersom jag skriver väldigt slarvigt när jag skriver fort. Men att känna på enskilda ord med pennan, det tänker jag börja göra.

14 kommentarer:

  1. Åh vad roligt Annelie! Den måste jag få läsa. Har ju följt dig så länge.

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du vill läsa! Den kommer ut i maj och jag kommer att sälja dem själv. Återkommer här på bloggen när det närmar sig. :)
      Kram!

      Radera
  2. Så roligt med novellsamlingen! Omslaget blev jättefint också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det fantastiskt! Den är verkligen jättefin. Kul att vi kommer att vara med i samma bok. : )

      Radera
  3. Så underbart för dig :) Du är väl värd det här! Grattis & Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Det är så spännande. : )
      Kram!

      Radera
  4. Åh, vad roligt! Det går framåt för dig. Ge inte upp med dina manus. Snart så....! ;-)
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gulliga du! Det gör ju det. Varje steg framåt är en stor vinst. Jag ger aldrig upp. :)
      Kram! <3

      Radera
  5. Hurra! Så himla roligt! Håller tummarna för att du skriver på kontrakt för en bok snart också :)

    SvaraRadera
  6. Vad roligt, grattis!!! Ser fram emot att läsa din novell! Speciellt som jag följt dig här på bloggen så länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Man blir ju lite nyfiken på hur de man följer skriver. :)

      Radera
  7. Det ska bli fantastiskt att ha den i handen, spännande att få läsa din novell!
    Jag är säker på att du kommer få en bok utgiven, i en snar framtid.
    Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  8. Tack gulliga du!
    Jag håller med, så,spännande! Och att få läsa alla de andra novellerna. Särskilt din. :)
    Kram!

    SvaraRadera