.

.

måndag 6 januari 2014

Baby steps

är den fart man kan beskriva min start på det skrivande året jag har framför mig.


Tre redigerade kapitel är bättre än inga redigerade kapitel. Därför känner jag mig nöjd, att bara få dyka in igen i berättelsen är gott nog. 

Dessutom fortsätter 365 grateful days. Igår spontanåkte maken, småkillarna och jag till Tyskland för lite shopping. Den blöta sorten. Vi köpte vin, bubbel och läsk. Och lite godis. Småkillarna uppskattade tiden de fick tillsammans med oss utan de stora barnen och tyckte att turen var riktigt mysig. Det gjorde jag också. Det leder vidare till 365 grateful days.

Dag 5:
Vår bil. Den tar oss på de mest spännande vägar. Både alldeles nya och gamla goda. Smidigt hjälper den oss att besöka släkt och vänner. Och uppleva att nya äventyr.


Och så dagens grateful.

Dag 6:
Min dator. Den är nog ändå en av de största möjligheterna till äventyr jag har just nu. I den finns allt, ja nästan i alla fall. Research, shopping, och allmän inspiration. Där finns mina finaste vänner. Och på den skriver jag. På den får jag göra det jag älskar att göra, skriva ner berättelser som annars bara skulle finnas inom mig.


Skrivinspiration är viktigt för mig. Idag funderar vi över hur vi beskriver våra karaktärer. Hur viktiga deras brister vad gäller moral är. Deras svagheter. Det är grunden i berättelsen. Jag kan bara hålla med.

4 kommentarer:

  1. Härligt att ha så nära till utlandet som ni har i Skåne:)

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående. Önskar det var så nära för mig med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt trevligt att ha nära nära till utlandet. : )

      Radera