.

.

fredag 31 januari 2014

An afternoon kind of girl

det är jag det. För att inte säga kväll och natt, för så är det. Då jobbar jag allra bäst. Numera fungerar det bättre då jag behöver lite mindre sömn än jag brukade göra. Det ändrades när jag fick barn. Fast nattuggla var jag redan innan.

Bild lånad här.

Det innebär att jag, som så ofta, sitter och jobbar alldeles för sent. På förmiddagarna är jag ganska värdelös. Inte produktiv alls. Men kvällarna, då blixtrar det i huvudet av inspiration. Det fungerar dåligt med familj. Fast jag tror de har vant sig. Nåja, nu väntar de därnere på att helgen ska börja. Fördrinken är fixad av maken och lillkillen.

Idag har jag jobbat väldigt mycket. Fast inte med något manus. Oj vad det är spännande!

Dagens grateful.
Dag 31:
Att fira framgångar. Jag älskar att fira, så det gör jag så ofta jag kan. Idag firar jag att mitt andra manus har lämnat sitt bo. Nu ska det stå på egna ben. Med det börjar min väntan. Och hoppet. Ska det vara min tur nu? Men det är aldrig fel att fira, det värsta som kan hända är ju att man fick fira en extra gång. Och det gör jag så gärna.


Och så är det ju fredag och sista dagen i januari. Det är värt att fira. Lite närmare våren. Och sa ska vi dansa. Japp, det är det de väntar på därnere. Så det är väl bara att köra igång helgen då. Because I´m happy!

8 kommentarer:

  1. Skål för ditt manus Anneli!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Kvälls- och nattmänniska är jag med. Men jag måste gå och lägga mig så jag orkar gå upp på morgonen.

    SKÅL!! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Det är ofta nåt fel på dygnet ju. Eller på att världen omkring är så anpassad enligt nån märklig morgonrytm när man själv mest ägnar sig åt kvällspasset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med, som det ser ut nu börjar arbetsdagen alldeles för tidigt på dygnet. Det är väl till och med vetenskapligt bevisat. Men det är bara att kämpa på!

      Radera