.

.

söndag 19 januari 2014

Lycka är

att få göra roliga saker tillsammans med sina barn. Så istället för att jobba med manus nummer två, som jag tänkt, gjorde jag och småkillarna en spontantripp till Malmö Arena för att se på Holiday on Ice. Så mysigt!


365 grateful.

Dag 18:
Sköna vinterpromenader. Kan vara något av det vackraste man kan uppleva.


Dag 19:
Spontana upplevelser med barnen. Finns det något bättre. (Den här gången Holiday on Ice med mina fina småkillar).


Men jag hann faktiskt jobba en liten stund med manuset också. 20 sidor hann jag läsa igenom. Det är jag nöjd med för idag.

Dagens skrivinspiration handlar om att det finns saker som kan hindra en från att skriva. Tips som förlamar. För mig är det precis så här, jag behöver inte veta hur min berättelse ska sluta, jag behöver bara skriva och hitta fram till slutet på vägen. I can´t go on I must go on, säger väldigt mycket om skrivprocessen. I alla fall som den ser ut för mig.

6 kommentarer:

  1. Åh så kul! Det var länge sedan jag såg det med mina flickor!

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det. Vi är inne i andra vågen nu, jag kände att det var dags för småkillarna. :)
      Kram!

      Radera
  2. Åh... Just nu känns det som vi aldrig gör något med familjen, allt bara rullar... I söndags bestämde vi oss för att åka till ishallen. Vi plockade fram och provade skridskor så visade det sig att den var stängd. :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Typiskt! Så är det för oss också. Och så gillar barnen mest att vara hemma när de är lediga. Nu spontanbokade jag kvällen innan. Och det blev väldigt lyckat. :)

      Radera
  3. De spontana påhitten är bäst. När man själv blir överraskad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är verkligen bäst och blir oftast väldigt bra.

      Radera