.

.

onsdag 29 januari 2014

I efterdyningen

av det första utskicket skickade jag några till. Sedan måste man ju unna sig lite eftertanke på det. En liten kort vila. Det känns fortfarande lite turbulent i huvudet. Jag menar, känslan pendlar mellan att nålsögat är alldeles för litet och att nu kan allt hända.


Jag hänger kvar vid det senare, för trots allt, förr eller senare gör det ju det! På ett eller annat sätt! Så jag vilar i alla de positiva sakerna jag hört om mitt skrivande. Nu kan allt hända!

Dagen grateful.
Dag 29:
Writer´s Digest. Denna helt underbara tidning. Oj vad många härliga stunder och inspirerande tankar dess innehåll gett mig. Den är en stor del av min utbildning i skrivkonsten. Nu ska här njutas i fulla drag!


Dagens skrivinspiration handlar om fortsättningen. Hur gör man så att varje nytt manus blir annorlunda mot de man skrivit innan. Det pratar Nicholas Sparks om i det här klippet. Väldigt många tänk om, kan leda in på rätt väg. Intressant!

2 kommentarer:

  1. Du själv är en stor källa till inspriration, Anneli! Jag önskar dig verkligen lycka till. Och nu ska jag själv skärpa till mig också och göra ett nytt försök. Inspirerad av dig. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för dina fina ord! Vad glad jag blir över att kunna inspirera. Skriv på nu så att jag snart kan få läsa det du skriver på. : )

      Radera