.

.

tisdag 7 januari 2014

Verklighetens bleka skugga

ska tydligen ta över våra liv i morgon igen.


Men det tror jag inte på, jag tror det kommer att bli en strålande tid för oss framöver. De sista resterna av julen har fått lämna sina platser idag. Det blir tomt, men känns också skönt. Det är en påminnelse om att vägen fram till våren och sommaren har börjat. Ljuva tanke.


Dessutom kan min skrivtid få ta så mycket mer plats nu när vardagen tar vid igen. Vi har haft ett helt underbart vinterlov och vi är alla lika nöjda över den sköna, avkopplande och mysiga tid det har varit. Barnen ser väl inte helt fram emot skolan igen, men det är inte många veckor kvar till sportlovet.

Dagens grateful.
Dag 7:
Min armbandsklocka från Michael Kors. En ytlig vardagssak, men även sådana kan skapa tacksamhet. Jag är ganska kräsen när jag köper saker men den här blev jag faktiskt lite kär i direkt när jag såg den. Dessutom är jag en sådan sort som fixar det jag vill ha och jag kunde inte hitta den i Sverige, så jag beställde den från Bloomingdales i USA. Till ett bra pris också. Jag blir fortfarande glad varje gång jag ser den, plus att den alltid ger mig rätt tid.


Jag har fortsatt redigeringsarbetet av manus nummer två, även om jag inte hann så mycket i dag heller. Tanken på förlagsvärlden just nu känns tung. Det är uppköp, konkurser och nedläggningar som slår hårt mot hoppet. Mitt hopp. Men jag tänker härda ut, någon gång måste väl branschen stabilisera sig igen. Kanske i en helt ny skepnad, men förhoppningsvis i en som passar in i vår moderna tid. Jag menar, en del av dem har ju hängt med ett tag nu.



Dagens skrivinspiration är mer en fundering över vem som är författare. Vad är en författare och hur vet jag om jag är det? Efter det här klippet är jag rätt övertygad, jag är nog ganska säkert en författare. : )

2 kommentarer: