.

.

torsdag 2 januari 2014

Min mjukstart

in på det nya året.

På nyårsafton tog vi en promenad längs havet. Det var en mycket vacker dag. Soldiset låg som ett magiskt draperi över himlen.



Efter det hade vi en riktigt härlig kväll med god mat, skålande under fyrverkerierna, fartfylld dans och så avslutade vi med film. Ett perfekt avsked av 2013 som bar med sig både jobbiga och underbara saker. En skön start på 2014 som vi hoppas ska bli ett hälsosamt, friskt, harmoniskt, osannolikt framgångsrikt och helt underbart år.

Idag tog dottern och jag en tur till det stora shoppingcentret för lite reashopping. Dottern behövde träningskläder och jag skulle köpa ett par saker till småkillarna. Dessutom blev det en duk att ha på bordet när julduken ska läggas undan. Och en superbra förvaringshängare till småkillarnas vantar och mössor att ha vid ytterdörren. Nu ska det bli ordning och reda.


Eftersom jag mest njuter av familjens ledighet har jag fortfarande inte kommit igång med att jobba vidare med mitt andra manus. Förutom det arbete som alltid pågår i huvudet. Där har jag en del nytt som ska vidare in i manuset. Tills jag kommer igång på riktigt med manusarbetet tar jag till mig lite skrivinspiration av Teresa Funke, när hon berättar om fem saker man behöver veta om sina karaktärer. Väldigt många bra tips och intressanta tankar!

2 kommentarer:

  1. Låter helt perfekt och havet är magiskt!

    Önskar dig ett fint 2014! KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Vad fint det låter!
    Gott nytt år!

    SvaraRadera