.

.

måndag 20 januari 2014

En ogästvänlig värld

och en blåsig dag.


Men inomhus är det mysigt och jag kan ägna mig åt att läsa vidare ur manus  nummer två. Det är bara 34 sidor kvar nu. Sedan kommer den eviga frågan, vågar man skicka in då eller måste man läsa en gång till så att det inte tillkommit nya fel under förra genomläsningen. Jag såg en tråd som diskuterade det på "Författare på facebook" där någon rekommenderade att läsa igenom första 30 sidorna, så att de var så bra som möjligt. Har man fångat förlaget på de 30 första kanske det inte spelar all roll i världen om det finns små fel i resten. Kanske är det så. Dessutom har jag ju följebrevet kvar. Hua!

365 grateful.

Dag 20:
Mina hörlurar. Jag letar ständigt efter de perfekta. De här köpte jag av sonen då han köpte nya efter jul. I dem ska musiken som hjälper mig skriva mina berättelser ljuda. De är det viktigaste hjälpmedel jag har för att kunna skriva. För att hitta rätt stämning. För att kunna försvinna in i en annan värld.


Idag blir det ingen skrivinspiration härifrån. Däremot blir det ett underbart klipp från staden där manus nummer ett delvis utspelar sig. Dessutom fångar den känslan av manuset så perfekt.


SWEDEN Timelapse from Alexej Mecheriakov on Vimeo.

10 kommentarer:

  1. Håller med. När det är såhär ruggigt ute är det extra mysigt att vara inne och skriva, läsa eller redigera. Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och detsamma! Det är skönt att det finns någon fördel med det kyliga och gråa vädret. : )

      Radera
  2. Givetvis är det bra om manuset är så bra som det bara kan bli, men jag håller med om att de tjugo första sidorna bör man slipa lite extra på. Jag håller tummarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Jag kämpar vidare lite till med de första sidorna.

      Radera
  3. Ja slipa extra i början. Så att du drar in förlagets läsare i berättelsen. Mycket viktigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror du har helt rätt och jag fortsätter slipa lite till.

      Radera
  4. Vad spännande, jag tror som du att det är bra att läsa igenom de 30 första, men skippa resten. Det finns alltid, alltid något att ändra, men någon gång måste man anses vara klar och det är där jag tror att du är nu.

    SvaraRadera
  5. Det är mycket spännande! Det är ju verkligen så, det finns alltid något man kan ändra på. Någon gång måste man skicka och jag hoppas jag är där. Ska bara läsa igenom de 30 första en gång till. : )

    SvaraRadera