.

.

onsdag 22 januari 2014

Början

ja, för slutet på något betyder alltid början på något annat. Något nytt!


Så idag börjar jag genomläsningen av de 30 första sidorna. När jag danstränade kom det till mig tre nya meningar som jag ville få in i berättelsen. Eller kanske mer känslor. En av dem började med en felläsning av namnet på en låt. Det jag läste kändes så poetiskt att jag fick ihop en känsla runt det. När jag sedan tittade närmare hette den något annat. Men jag är nöjd med min känsla, nu är den ju dessutom helt och hållet min egen.

Dessutom har jag börjat pilla i följebrevet. Vi får se var det slutar. Jag hoppas det blir riktigt bra och lockande.

Dagens grateful.
Dag 22:
Mina Uggs. Åh, vad jag älskar dem. De tar mig smidigt genom vinterns kyla. Jag har i alla år letat efter ett par sköna och varma vinterstövlar, men inte förrän jag köpte mina Uggs blev jag fullkomligt nöjd.


Idag blir det mer musik. Den här gången ur mitt soundtrack till manus nummer två. Fink med "Yesterday was hard on all of us".

8 kommentarer:

  1. Svårt med följebrev, tycker jag. Glöm inte att skriva att du får en novell publicerad =)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är supersvårt! Man ska ju fånga förlagets intresse på en sida eller två. Jag ska inte glömma att nämna novellsamlingen. : )
      Kram!

      Radera
  2. Ja, följebrevet är alltid lite knepigt. :) Men det fixar du! Du har väl ett sedan tidigare som du kan vässa på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mycket knepigt! Och oerhört viktigt vad jag kan förstå. Det är precis vad jag gör, återanvänder och vässar på. : )

      Radera
  3. Uggs. Jag måste verkligen ha ett par sådana. Det är något med det där att bara kliva i och ur.

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Tack snälla du! Jag tror jag har fått ordning på ett följebrev nu.

      Radera