.

.

måndag 15 mars 2010

I trädgården

Se vad jag hittade i trädgården i dag. Ljuvliga små snödroppar. Nu är våren äntligen på väg på riktigt. Tiden går så fort och snart är det påsk. Och påsklov. Barnen längtar. De började längta till påsklovet innan sportlovet var över. Jag vet inte vad det är i år? Det är som om alla är lite tröttare och längtar mer än annars efter våren och sommaren. De är trötta på vinterkläder och kyla. Jag håller med. Nu vill man kunna ha lättare, snygga, färggranna vårkläder. Man vill sticka ut huvudet utanför dörren och känna lukten av vår. Höra fåglarna kvittra sin fantastiska vårsång. Kort och gott så tror jag att alla är redo nu för den härliga, varma och sköna våren.

7 kommentarer:

  1. Åååå, jag som är glad för att ena rabatten HAR tinat fram ;-) Snart.... OOoo.... Vackert!

    Kram från Pennelina!

    SvaraRadera
  2. Nu ÄR det på gång. Äntligen!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åhh dom där lär nog inte titta fram i Östergötland ännu. Men det där är ett riktigt vårtecken. Ja himla cola light.....

    Kramkram Anne

    SvaraRadera
  4. Nog för att jag älskar vintern, men nu har jag fått nog av snö. Så gissa om jag är avundsjuk på att du har bar mark!

    kram
    Karina!

    SvaraRadera
  5. Anne: Tänk att man kan bli så glad av en liten blomma :) Den kommer säkert snart till er också.

    Karina: Jag tycker att vintern har varit härlig men nu är jag mer än redo för våren.

    Kram till er!
    Anneli

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt! Jag måste ut och kika i våran trädgård vad som hänt hittils. :) Ja, väldigt trött på vinterkläderna men nu när jag är och hämtar sonen så är allt SÅ smutsigt. Allt är geggamoja på dagis nu istället så nu börjar jag längta tills det har torkat upp ordentligt. Aldrig är man nöjd....
    Kram och ha en skön dag i solen

    SvaraRadera
  7. Jeanette: Visst är det trist med vinterkläder. Min cashmerepolotröja som jag haft i över tio år, men knappt använt förut, är helt utsliten efter den här vintern :)Men man kan känna att det äntligen är över nu. Det värsta iallafall.

    Ha en härlig dag!
    Kram!

    SvaraRadera