.

.

lördag 20 mars 2010

Abstinens?

Nu är det ingen melodifestival på ett tag. Det är ju underhållningen under så många veckor att man blir van vid det. Jag tycker faktiskt inte att det är tråkigt alls. Saknar faktiskt den gamla goda tiden men EN melodifestivalkväll. Då kunde man hålla intresset uppe. Nu är det så långdraget och så många låtar att man blir vimmelkantig. Jag älskade melodifestivalen när jag var barn. Det kändes speciellt och glamoröst. Ouppnåeligt. Nu vet jag inte riktigt vad jag tycker längre. Lite skvalunderhålling så där. Magin är borta.

Min favorit tog lång tid att utkristalliseras men till slut blev det den här. En sådan glädje och entusiasm. Man blir lycklig.

8 kommentarer:

  1. Jag har inte lyssnat ordentligt på någon låt för jag kände att jag ville hålla mej ifrån melodifestivalsammanhang. Däremot minns jag när jag och syrran satt och väntade på den stora eurovisionschlagerfestivalen. Vi hade fått varsin dricka och salta pinnar till. Det var högtidligt det.

    Ha det så kul på festen ikväll nu, undrar vad du lagade för mat, något för ett amatörtroll?

    SvaraRadera
  2. Håller med dig! Var bättre för på någotvis.. då samlades hela familjer och röstade sinsemellan. Nu är det ett evinnerligt virrvarv med delfinaler, sista chanser, knasiga röstningar och poängräkningar.. Nä.. Var bättre för i tiden... :D

    SvaraRadera
  3. Tandgnisslur: Det var riktigt trevligt i kväll.
    Vi åt Red curry kycklinggryta med basmatiris och så hemmagjord glass till efterrätt. En med vanilj med kladdkaka i och en med jordgubb. Allt blev uppskattat. Buslätt även för ett amatörtroll :)

    Sanni bus: Ja en del saker var faktiskt bättre förr :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det där lät ju hur gott som helst, speciellt glassen :)

    SvaraRadera
  5. Visst är den bra! Och inte blir låten sämre av att han är söt också... !

    SvaraRadera
  6. Underbar låt tycker jag med och en go kille;)

    Ha en skön söndag!
    kram från Adela

    SvaraRadera
  7. Tandgnisslur: Glass är gott, särskilt när man gör den själv och kan välja själv vad den ska innehålla :)

    Åsa: Han är riktigt bra. Synd att han inte vann :(

    Karina: Och så ser han så glad ut. Han utstrålar energi.

    Adela: Han verkar vara en kramgo och snäll kille.

    Ha en skön söndagskväll!
    Kram!

    SvaraRadera