.

.

lördag 27 februari 2010

Gräsmattan och snöborgen


Det var verkligen länge sedan man såg gräsmattan nu. Det känns som ett säkert vårtecken att den börjar krypa fram under snötäcket.

Välkommen tillbaka härliga gräsmatta jag trodde aldrig att jag skulle bli så glad över att se dig. Inte här i Skåne där vi normalt njuter av den korta tiden av snö som vi brukar få. I år försvann du väldigt länge tycker jag. Jag längtar efter att se dig torr och ljusgrön.

Hej då, fina snöborg. Det är inte ofta man får se en snöborg här i Skåne så det var verkligen roligt att det blev så i år. Det är många som har haft roligt med dig där du stått så majestätisk. Nu ser du ledsen ut. Var inte ledsen för du har glatt så många.

Välkommen tillbaka våren, du anar inte vad vi längtar efter dig nu!

2 kommentarer:

  1. Ja du, när till och med vi skåningar tröttnar på snön då är det ILLA! :D Hmm borde jag kanske kalla mig småläning nu? Har ju ändå varit emigrerad i snart 8 år.. Nääeee Jag kör på skåning ett tag till ;)

    SvaraRadera
  2. Precis så är det ju. Till och med barnen är less. Det var knappt några barn i backen för att åka pulka på hela sportlovet.
    Fast jag är ingen riktig skåning. Uppvuxen i Blekinge och bodde många år i Uppsala. Har bott i Skåne i åtta år nu så jag är väl lite rotlös :) Wherever I lay my hat is my home. Eller i mitt fall där min familj är.
    Kram!

    SvaraRadera