.

.

torsdag 11 februari 2010

Jag blir glad


Jag blir så glad av alla bloggare som stöttar och uppmuntrar varandra. Det spelar ingen roll om det är författarbloggar, inredningsbloggar eller Odd Mollybloggar, alla stöttar de varandra i vått och torrt. Man gläds med varandra och man hjälper varandra. Jag tycker att det är underbart. Som den nybörjare jag är i bloggvärlden, var det vad som överraskade mig mest. All välvilja och uppmuntran. Det bildas otroliga vänskapsband mellan människor som aldrig träffats. Underbart!

Vad beror det på då? Är det det gemensamma intresset eller är det lättare att uppmuntra varandra via datorn? Är det kanske bara lättare att ge en uppmuntrande kommentar än att sitta ner och prata med någon. Tiden kanske spelar in? Oavsett så tycker jag att det är fantastiskt. Precis som det borde vara alltid. Är vi kanske lite snåla med uppmuntran in real life? Jag tror att jag är det. Som alltid i verkligheten så går allt så fort och kanske glömmer man bara bort hur viktig uppmuntran och stöd är för oss människor. Jag ska försöka bli bättre på det. Jag börjar med att tacka för alla roliga, intressanta och tankeväckande kommentarer på min blogg. Jag är verkligen nyfiken på vilka ni är som besöker min blogg så det är jättekul när det kommer en kommentar. Och så upptäcker man nya härliga bloggare hela tiden. Häftigt tycker jag.

5 kommentarer:

  1. Håller med dig! Jag vet själv hur mycket jag uppskattar en liten kommentar och vill göra andra lika glada. :) Sen är det kanske som du säger - tiden.... Usch vad man stressar. :/
    Har det blivit några Mollyfynd på sistone? :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är jättekul med kommentarer.
    Jag handlade en grön 327 light cotton embroided på tradera och så väntar jag tålmodigt (eller kanske inte så tålmodigt men jag väntar iallafall) på min Livealot blus från Lisen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Håller med absolut! Men tror att många har svårt att uttrycka sig när man är öga mot öga faktiskt. Nu lider jag inte av det "problemet" snarare tvärtom med min ständiga mundiarré men vet många som gör det. Min morsa är en av dem. Tror aldrig hon har sagt Jag älskar dig. Men skrivit det i mail, sms osv har hon. Vet inte varför faktiskt. Får ta och fråga henne :D

    SvaraRadera
  4. Jag undrar hur de "stora" bloggarna gör, de som har flera tusen läsare per dag?
    Jag tycker det är kul att kommunicera, det är liksom hela grejen med bloggeriet att man träffat så mycket människor som man troligtvis aldrig hade stött på innan.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Det har du rätt i.
    För mig är det är verkligen jättekul med alla nya människor som jag inte ens visste fanns innan.
    Kram!

    SvaraRadera