.

.

tisdag 23 februari 2010

Zumba


Nu har jag äntligen börjat! Det är superkul och känns inte ens som motion eftersom man dansar och jag älskar musik och att dansa. Jag önskade mig och fick kursen, som man kör hemma, i julklapp eftersom jag är så dålig på att åka iväg och träna. För mig tar det för mycket tid med transporter och annat, tid som jag vill lägga på annat. Nu kan jag träna när jag vill och det är toppen. Kanske till och med enda chansen för att jag ska motionera. Förutom mina superviktiga promenader förstås. Snabbt och smidigt träna, duscha, färdig! Jag känner att jag kommer att ha ont i kroppsdelar jag inte ens visste att jag hade. Men det kan faktiskt kännas skönt ibland. Man känner att man faktiskt använt kroppen. Det kan man behöva nu när det är halt och jobbigt att ta powerwalks utomhus och kroppen inte får riktigt vad den behöver.



Och snygg blir man också:)

3 kommentarer:

  1. Det kanske vore nå´t? Hm.
    Tack för idén.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. En får göra så gött en kan :)
    Det är kul om man gillar att dansa.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Detta har jag sett på tv och det verkade rent ut sagt skit kul. Hoppas det ger dig härligt resultat. Har själv sagt till mig att numera ståndsaktigt gå FÖRBI de där förödande godishyllorna och rätt fram till kassan. Min största bov tror jag.... så här kommer vi BEACH 2010!!! =)
    Kram

    SvaraRadera