.

.

söndag 14 februari 2010

I mitt hjärta



Den här fina lilla filmen vill jag ge till min älskade familj och alla mina vänner.

Jag är löjligt förtjust i att fira. Jag gillar att fira allt. Inte med stora pådrag och fester men med familjen. Så den här morgonen överraskade maken oss med en härlig frukost och blommor till mig. Själv hade jag fixat små presenter till alla i familjen.

Det var länge sedan vi firade Alla hjärtans dag hemma i Sverige. Förra året firade vi på Mallorca men åren innan det har vi varit utomlands i värmen, två veckor runt sportlovsveckan i flera år. Det har då sammanfallit med 14 februari. Så skapades traditionen att vi gick till en närliggande affär och så turades vi om att gå in och handla i olika familjekombinationer. Barnen och jag handlade till pappa. Några av barnen handlade till ett annat av barnen osv. Vi handlade inga stora saker. Kanske en tidning, godis eller någon badleksak. Men barnen tyckte att det var jättekul. Jag tror att de saknar det lite nu. Själv saknar jag den där speciella härliga familjegemenskapen och den totala närheten som finns när man reser ihop. Vi funderade på att gå och göra samma sak i en affär här hemma men det kändes liksom inte riktigt på samma sätt. Vi sparar det i minnet istället. Så har vi kvar den traditionen tills nästa gång vi reser iväg runt sportlovet och Alla hjärtans dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar