.

.

tisdag 2 februari 2010

Den här vintern


Det här året har det faktiskt varit en riktigt bra vinter för mig. Jag brukar tycka att det är pest och pina och inte ha någon energi alls. I år har det inte känts så. Och ingen är lyckligare över det än jag. Det ska vara min familj då isåfall för en glad mamma gör en glad familj :) Jag har inte ens längtat efter att resa som jag brukar göra redan i oktober annars. Jag vet inte om det beror på att vi var utomlands i värmen hela förra året. Eller om det är snön som legat så länge och gjort att det blivit ljusare än vanligt. Här i söder är det ju ganska grått och trist under vintern i vanliga fall. Oavsett vilket så är jag glad att slippa vinterdepp och vintertrötthet om än bara för ett år. Trots det så längtar jag verkligen efter vårens spirande tid nu. För vintern har varit riktigt lång och just nu är det snöstorm igen här nere i södern. Så vi fortätter att kura in oss i stugvärmen ett tag till. Och mina småkillar längtar tills de kan spela basket igen.

3 kommentarer:

  1. Blä, jag tycker vintern ska ta slut. Har plumsat genm 40 cm djupsnö i två timmar och gjort klart stallet och allt pyssel ute till hästarna. Jag är död, slut och borta vill jag lova!! Har svurit över att någon frivilligt bosätter sig i Lappland ;0)

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dig verkligen. Vi har inga hästar så vi kan sitta inne och kura ;) Vi får hålla alla tummar för att våren ska vara på väg snart.
    Anneli

    SvaraRadera
  3. Nej ni är inte ensamma om att gilla 24 :-) Jag och maken följer serien slaviskt ;-) Ja den här vintern tar knäcken på mig!! jag bor ju i närheten av Göteborg och jag är inte alls van vid all denna snö....tänk bara vilken tid det kommer ta för den att smälta bort !!
    Ha en fin dag!
    Kram!
    www.peggygirl.se

    SvaraRadera