.

.

söndag 28 februari 2010

Dina dagar är räknade


I går var maken och jag på Sissela Kyles, Dina dagar är räknade. Fantastisk! Jag fattar inte hur en människa klarar att stå så länge och underhålla oss i publiken. Utan manuskript! Den är verkligen helt otrolig och har en massa igenkänningspoäng. Hon har en fantastisk utstrålning och är så avslappnad och bara trevlig. Sami Al Fakir (en av alla de begåvade bröderna) var med i en biroll som också var väldigt bra och gav en extra dimension till showen. Glatt blandades med allvar i en härlig cocktail av underhållning och eftertänksamhet.

Efter stannade vi till på en pub. Det har vi inte gjort på riktigt länge. Mina barn älskar att ha barnvakt. Det är så härligt när man känner att barnen har det bra med barnvakten och man kan njuta en stund av varandras sällskap. Det blir nog tyvärr alldeles för sällan.

Sedan gick vi hem och bjöd barnvakten och barnen på Tacos och melodifestival. En riktigt bra dag tycker hela familjen.

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig lördag. Vi tvättar hela helgen nu för att få undan allt. Skönt det med. Melodifestivalen och popcorn blev det igår sen på kvällen. Skönt när det funkar bra med barnvakten, allt underlättar då. Våran son är inne i en väldigt mammig period just nu. Men det brukar funka bra med farmor eller mormor som passar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt! Jag funderar faktiskt på att bjuda (ut) maken på en date :-) Dags för det...

    Kramar från mig!

    SvaraRadera
  3. Jeanette: Välkommen hem igen. Hoppas att ni har haft ett riktigt härligt lov. Vi har haft ett härligt, välbehövligt, avkopplande lov hemma. Vi har varit utomlands på sportlovet i många år förut men barnen tyckte att det här lovet hemma var ett av deras bästa lov någonsin. Mysigt tycker jag.

    Pennelina: Det är härligt att få lite egentid med sin man ibland. Det är mysigt på restaurang ibland men vi fixar mys även hemma när barnen har lagt sig. Det fungerar ypperligt bra det också. Huvudsaken är att man får tid att prata bara med varandra. Jag tror att det är jätteviktigt. Särskilt om man har barn. Man vill ju verkligen ha kvar varandra när barnen har gått vidare i sina egna liv.

    Kram!

    SvaraRadera